קורונה
קורונהצילום: איסטוק

רבים בעולם מקווים שוירוס הקורונה יעלם או לפחות יחלש עם עליית הטמפרטורות.

מומחים רבים קבעו כי עדיין מוקד מדי לדעת האם הקיץ אכן יביא לרגיעה בהתפשטות הוירוס, אולם מחקרים שנערכו לאורך השנים האחרונות בזנים קודמים של הקורונה מראים מעט סיבה לאופטימיות.

מחקר שנעשה לפני כעשר שנים על ידי קייט טמפלטון מהמרכז למחלות זיהומיות באוניברסיטת אדינבורו מצא כי שלושה זנים של וירוס הקורונה, שכולם נלקחו מחולים שאושפזו עם דלקות בדרכי הנשימה, הראו סימנים של "וירוס עונתי" של עונת החורף.

על פי המחקר של טמפלטון "סוג הוירוס הזה גורם להדבקה בעיקר בין החודשים דצמבר לאפריל, בדומה לשפעת". מחקר אחר שעדיין לא פורסם ניתח את מזג האוויר ב-500 מקומות ברחבי העולם בו התפרץ וירוס הקורונה וקבע כי יש קשר בין התפשטות הנגיף לטמפרטורה נמוכה, רוח ולחות.

"בסופו של דבר אנו מצפים מוירוס הקורונה להפוך לוירוס עונתי ואנדמי – נפוץ באזורים מסויימים בעולם בלבד. זה יהיה באמת מפתיע אם הוא לא יראה עונתיות. השאלה הגדולה היא האם הרגישות של הנגיף הזה לעונות השנה תשפיע על יכולתו להתפשט במצב מגיפה. אנו לא יודעים בוודאות אבל זה אפשרי בהחלט", אמר יאן אלברט, פרופסור לבקרת מחלות זיהומיות במכון קרולינסקה בשטוקהולם.

ההערכה כי התפשטות הנגיף תתמתן בקיץ נובעת מהעובדה כי הקורונה הוא "נגיף עטוף". הנגיפים העטופים מצופים במעטה שומני מצופה חלבונים. מחקרים שונים הראו כי המעטה השומני הופך את הנגיף לרגיש יותר לחום מאשר הנגיפים שאינם עטופים בשומן. גם נגיף הסארס שהתפרץ בשנת 2003 נמצא כעמיד יותר בטמפרטורות נמוכות ויבשות, ועם עליית הטמפרטורות הנגיף שרד לתקופה קצרה יותר.