נפתלי בנט: גל התחלואה הקשה מתקרבלע"מ לשכת שר הביטחון

שר הביטחון נפתלי בנט כינס בצהריים (רביעי) מסיבת עיתונאים שבה פירט את הצעדים של ישראל למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

"אנחנו בצמיחה מואצת של חולים במצב קשה, מספר הבדיקות גדל. גל התחלואה הקשה מתקרב. בתוך עשרה ימים נראה קצב משמעותי של חולים קשים, אבל זו לא גזרת גורל. אנחנו יכולים לפעול לשינוי המצב. התנהגות הציבור היא אולי הגורם מספר אחד לצמצום ההדבקה", אמר בנט.

''ראש הממשלה יבשר שנשאיר את המשק ב-30% פעילות. רק מהדקים את האכיפה", סיפר שר הביטחון. "הקמנו חמ"ל רכש בהובלת המשרד, המוסד ומערכת הבריאות. אנחנו מפעילים את כל היכולות, בתחכום ועורמה כדי לקנות מכשור וציוד. העסק התחיל לעבוד עכשיו בצורה נכונה".

״היום יש לנו 3,000 מכונות הנשמה. חצי מהן תפוסות. חסרות לנו המון מכונות הנשמה. היעד הוא 10,000 מכונות. נתתי הוראה לפתוח את הימ״חים. לא יהיה מצב שאזרחים ימותו ויהיו מכונות הנשמה בימ״חים. ברגעים אלה מערכת הביטחון עושה הכל להשיג כמה שיותר מכונות הנשמה".

על הבדיקות שמבצע משרד הבריאות אמר "לא אלחם ואוותר עד נשכנע את כולם לשנות מדיניות ב-180 מעלות כדי שיעשו פה בדיקות המוניות. אם מדינת ישראל חפצה לחזור לשגרה עלינו להיות עם 30 אלף בדיקות ביום. מי שעשה את מבצע אנטבה יוכל לעשות את זה גם. זה לא בשמיים".

בנט התייחס לסוגיית בתי הכנסת וקרא להתפלל בבית. "עליכם להפעיל שכל ישר זאת משום שהנגיף נמצא על משטחים ציבוריים ומגביר את ההדבקה, תשמרו על עצמכם'', אמר.

בתוך כך משרד הבריאות עדכן כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל, עלה ל-2,170 בני אדם. חמישה נפטרו בישראל, 37 במצב קשה, 54 במצב בינוני והיתר קל. 58 החלימו מהמחלה.