הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, מחזק את ידיו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שבחר להתפטר מתפקידו ולא להיעתר להנחיות בג"ץ.

"אני חושב שהוא נהג כשורה אוני רוצה להגיד לו יישר כוח גדול על עצם העובדה שהוא לא פתח את ישיבת הכנסת כיו"ר, כפי שהורתה הדיקטטורה המשפטית בניגוד לחוק ולתקנות הכנסת, בכך הוא שמר על כבוד הכנסת ועצמאות הכנסת ועל כבודה של הדמוקרטיה הישראלית מול הדיקטטורה המשפטית".

מוסיף הרב דרוקמן ותוהה על עצם הצעד בו נקט בית המשפט העליון כלפי אדלשטיין: "איזו התערבות זו? בלי לשמוע אותו כתבו פסק דין מראש בניגוד לכל אמת מידה של צדק, אבל מעבר לכך, איך הרשות המשפטית מתערבת ברשות המחוקקת? אין לה כל סמכות לכך".

בדבריו מדגיש הרב דרוקמן כי "לא מדובר על מצב שבו היו"ר נהג שלא כחוק ואז אולי יש מקום להתערב. הוא נוהג בדיוק לפי החוק והתקנון וניתנת לו פקודה לבצע בתוך 48 שעות, מה זה? אז אני מחזק אותו על כך שהוא שמר בכבוד על עצמאות הכנסת ועצמאותה של הדמוקרטיה הישראלית. ההתפטרות שלו היא הצעד היחיד שהוא יכול היה לעשות וכך הוא נהג".

מוסיף הרב דרוקמן ומתייחס למהלכים שהובילו להחלטת ההתפטרות של אדלשטיין: "מעולם לא היה דבר כזה של השתלטות דורסנית על הכנסת. תמיד הייתה הסכמה לגבי הועדה המסדרת והועדות, גם כשהיו קואליציה ואופוזיציה, מה שאין כן כאן, כשהרוב היהודי הצביע לא בעד 'כחול לבן' אלא בעד גוש הימין.

''הם מיעוט מול 58 של גוש הימין. הם לוקחים בחשבון את הרשימה המשותפת שיש בה תומכי טרור ומי שמתנגדים למדינת ישראל כמדינה יהודית. איך אפשר לשתף פעולה איתם? זה נקרא רוב? הרוב המוחלט של העם היהודי הצביע ההיפך, אז איך אפשר להשתלט בניגוד לרוב הזה?".