משה בר סימן טוב
משה בר סימן טובצילום: פלאש 90

ראשי המועצות הלאומיות פרסמו מכתב תמיכה במנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ומביעים הערכה לתפקודו בימים אלו.

''כמי שמכירים מקרוב את השקעתו ותרומתו של משה בר סימן טוב התפלאנו מהמכתב התוקף את תפקודו כמנכ"ל משרד הבריאות. משה מסור לתפקידו באופן מוחלט גם שלא בעתות משבר, ומשקיע את רוב יומו ולילותיו בניהול המשרד הסבוך הזה, בפתרון בעיות ומניעתן.

''מסירותו היא למופת. הבנתו העמוקה של הרפואה הציבורית בארץ ובעיותיה הסבוכות, היכולת להתייעץ עם בכירים רבים ולשמוע דעות מגוונות, היכולת לקבל החלטות בתנאים קשים בשילוב עם כישרון, שכל חריף ואינטליגנציה רגשית – עושים אותו למנהל מצוין של מערכת שהיא חסרה וחולה ביסודה''.

עוד כותבים ראשי המועצות, ''משרד הבריאות מתקשה לתפקד בשל התקציב הזעום המוקצה לו, שנמוך לאין שיעור ביחס למדינות ה - OECD. התקציב הבלתי מספק הזה על פני שנות דור, מתבטא ברוב המכריע של הרעות החולות של מערכת הבריאות בארץ.

''כמובן, כשפועלים בשגרה בקצה הסף של משאבים אנושיים ותשתיתיים - כשמתחולל משבר נחשף "הבור העמוק" והליקויים של מערכת שגם בשגרה היא במצוקה כרונית.

''בשעה של משבר קשה למערכת הבריאות ולאוכלוסייה כולה, אנו מביעים הערכה עמוקה לפועלו של משה בר סימן טוב ותומכים בכל לב בתפקודו", נכתב.

יושבי ראש המועצות הלאומיות החתומים על המכתב: אבי אורן - שיקום, פרופ' ארנון אפק - רפואה משפטית ופתולוגיה, ד"ר יהושע שוני בן ישראל - בריאות הקהילה, ד"ר יצחק ברלוביץ - קידום בטיחות בית ופנאי, פרופ' זמיר הלפרן - תזונה, גסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד, פרופ' עידו וולף - מניעה אבחון וטיפול במחלות ממאירות, פרופ' גיל זלצמן - מניעת אובדנות.

ד"ר חיים כהן - בריאות העובד, פרופ' דיאן לוין - קידום בריאות, פרופ' פרנציס מימוני - בריאות הילד ופדיאטריה, פרופ' נתן פלד - דימות, פרופ' נעמה קונסטנטיני - בריאות האשה, פרופ' יוסף קלאוזנר - כירורגיה הרדמה וטיפול נמרץ, פרופ' ז. קפלן - בריאות הנפש, פרופ' ורדה שלו - בריאות דיגיטלית וחדשנות בשירותי הבריאות, פרופ' איתמר רז - סכרת.