העבודות שהופסקו
העבודות שהופסקוצילום: אריה קינג

צו מינהלי ניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים נגד המשך העבודות ברחבה המכונה 'עזרת ישראל' המיועדת לתפילות מעורבות של נשים וגברים.

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים, מספר: "מדובר באזור שבהחלטת ממשלה הפך לאזור שמיועד לנוסח התפילה הרפורמית, אלא שהתברר שהמקום נבנה ללא היתר בניה", אומר קינג.

"בכל מקום נדרש היתר בניה, אבל התברר שכאשר המתחם הוקם זה היה ללא היתר. על רקע זה המדינה נאלצה לפרק את הרחבה".

קינג מזכיר בדבריו את אותה אבן שנפלה מהכותל ושברה את הדק שהיה במקום. בעקבות אותו אירוע הוצרך המקום לתיקון. "מאחר והרחבה לא חוקית ומאחר ונגרם לה נזק החליט מי שהחליט ברשות העתיקות לבצע עבודות באישון קורונה, כשאף אחד לא שם לב למה שקורה שם וכשאנשים לא מגיעים לכותל, והתחילו בעבודות הכשרה של המקום".

"לפני שלושה ימים החלו לעבוד שם בלי לעבור דרך העירייה ובלי לקבל אישור ממנה כמו בכל מקום אחר בעיר ובלי לדבר על כך עם ראש העיר. ניסו לבנות את הדק מחדש. בשלב הזה מורי ורבי מתי דן פנה אליי והראה לי את התמונות. עירבתי את יו"ר הוועדה המקומית ואת ראש העיר ושניהם פנו לרשות העתיקות", ממשיך קינג ומתאר את השתלשלות האירועים:

"היה סיכום עם רשות העתיקות להפסיק את העבודות אחר הצהרים ביום שני, אבל למרות הסיכום הזה ההנחיה לא הגיעה לשטח והעובדים המשיכו לעבוד וניסו ליצור עובדות בשטח. עירבתי בשעות הערב את ראש העיר ואת יו"ר הוועדה ואז הוצא צו הפסקה מנהלי נגד העבודות".

"לא יעלה על הדעת שרשות ממשלתית פועלת בחשיכה ומאחורי הגב של רשות מקומית", אומר קינג ומבהיר כי בכוונתו לפעול בשלב הבא לפירוק הדק שנבנה במקום מלכתחילה. "צריך גם את הדבר הזה להסיר ולהחזיר את חלקו הדרומי של הכותל המערבי למראה שהיה בעבר, נקי מכל מיני קונסטרוקציות ורחבות, רק אבני הכותל והמקדש שזרוקות שם כזכר לחורבן".

ממנהל רשות העתיקות נמסרה התייחסות קצרה לטענותיו של קינג: "הבל הבלים הכל הבל", נמסר מטעמו.