ריבלין: אנו עדים בימים אלה להתנגשות חריפה ביותר בין הרשויות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שוחחו הערב (רביעי) והחליטו לקדם את המגעים לאחדות.

על רקע ההחמרה במגיפת הקורונה וקריאתו של נשיא המדינה, השניים הנחו את צוותי המו"מ לחזור לשולחן הדיונים מחר בכדי לבחון אפשרות של הקמת ממשלת חירום לאומית.

זאת לאחר נתק של שבוע בין צוותי המשא ומתן של הצדדים.

מוקדם יותר התייחס הנשיא ריבלין למשבר הפוליטי החריף בישראל. "אנו עדים בימים אלה להתנגשות חריפה ביותר בין הרשויות - הרשות השופטת והרשות המחוקקת. עם זאת, למרות השסע העמוק בין המחנות ולמרות הרטוריקה החריפה בין הצדדים, אני יודע כי רובה ככולה של ההנהגה הישראלית, מימין ומשמאל, יודעת שחובה על כולנו לציית לצווי בית המשפט", אמר ריבלין.

הנשיא הוסיף ביקורת על יו"ר הכנסת היוצא יולי אדלשטיין. "גם אם סבור מאן דהוא כי שגה בית המשפט בהחלטתו. תהא אשר תהא המחלוקת בינינו, עלינו להבטיח תמיד כי כללי המשחק הדמוקרטי שבלעדיהם חרב הבית, נשמרים ויישמרו. עתה, משיתפטר יו"ר הכנסת אני בטוח שהוראת בג"ץ תכובד והדמוקרטיה הישראלית תצא מחוזקת מתקופת מבחן קשה זו".

הוא היפנה בקשה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ. "עת צרה היא לישראל. אני פונה מכאן לראשי המפלגות הגדולות שאיתם כבר נפגשתי - מיצאו את הדרך למצוא הנהגה משותפת, אחראית. הנהגה לחברה הישראלית הנמצאת בשעת משבר קשה. שימו לנגד עיניכם את המגיפה הנוראית המכה בנו וגובה מאיתנו קורבנות יקרים ופוגעת אנושות בכלכלת ישראל ובבתים רבים כל כך הנאבקים על הישרדות כלכלית"."

אני יודע כמה קצר המרחק ביניכם. על כל אחד מהצדדים להבין את הקווים האומים של האחר ולהתגמש מולם - בהבנה שאין לנו דרך אחרת. שלבו כוחות למען העם בישראל, שכן אם לא עכשיו אימתי", אמר הנשיא.