גילוח, אילוסטרציה
גילוח, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

בבית החולים שיבא שהוביל למעשה את נושא הטיפול בחולים בנגיף הקורונה, פרסמו הנחייה יוצאת דופן לכלל רופאי בית החולים לגלח את הזקנים עד אתמול (רביעי) בשעה 20:00, וזאת לצורך התאמה אופטימלית של מסיכת מיגון מסוג 95 – N.

על פי הדיווח ב"ישראל היום", סגן המנהל האדמניסטרטיבי של בית החולים שיבא אבי ברוך אמר "התמודדות המרכז הרפואי עם נגיף הקורונה עולה מדרגה, וזאת לאור היקפי החולים המגיעים למרכז הרפואי.

''על מנת להגן עליכם, צוותי הרפואה הבאים במגע ישיר או עקיף עם מטופלים (נשאים או חשודים), הוחלט במסגרת הערכת מצב על גילוח זקנים שנועד לאפשר לבישת מסיכת 95 – N, באופן שבו תהיה יעילה ותוכל להגן עליכם כנדרש".

ראש הממשלה עם הצעדים החדשים להתמודדות עם הקורונה 11-2איתי בית-און, לע"מ

ד"ר זאב פלדמן, סגן יו"ר ארגון רופאי המדינה ומנהל היחידה לנוירולוגיית ילדים בשיבא, העלה כבר לפני מספר ימים לעמוד הפייסבוק שלו תמונת "לפני" ו-אחרי" גילוח הזקן, וכתב "נערכים למלחמה בקורונה. התחלקנו לצוותים שאינם נפגשים כדי למנוע הדבקה, וחלקנו נאלצו לגלח את הזקנים כדי לאפשר התאמה טובה של ציוד המגן. אנחנו נערכים כדי לנצח!"

הנחיה דומה הוציא מד"א עבור עובדיו שעוסקים בדגימות קורונה בבתים, ואף הנחה כי רק מי שאין לו זקן יוכל להתמגן כנדרש ולעסוק בלקיחת דגימות.