אוהל. אילוסטרציה
אוהל. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ארגון השמאל הקיצוני ''בצלם'' טען היום (חמישי) כי המנהל האזרחי החרים אוהלים ששימשו למרפאת חירום עבור חולי קורונה פלסטינים בח'ירבת איבזיק שבצפון בקעת הירדן.

מתאם הפעולות בשטחים הכחיש את הטענה ותקף את ארגון השמאל, ''צר לנו לראות שארגון לזכויות אדם בוחר לנצל באופן ציני משבר עולמי לצורך הפצת ״פייק ניוז״, זאת בזמן שנעשים מאמצים משותפים בין ישראל לרשות הפלסטינית לבלימת התפרצות נגיף הקורונה.

''באשר לטענות - לא מדובר במרפאת חירום לטיפול בחולי קורונה - ולא בכל סוג של מרפאה אחר. זהו שקר מוחלט. מדובר במבנה יביל שנבנה בשטח אש בבקעת הירדן שלצדו יריעות ומוטות לצורך הקמת אוהלים שמטרתם אינה ידועה. נבהיר, כי לא התקבלה כל פנייה למנהל האזרחי אודות הקמת מרפאת חירום במקום, לא מצד הרשות הפלסטינית ולא מצד ארגונים בינלאומיים''.

צילום: מתפ''ש
צילום: מתפ''ש

בצה''ל מציינים כי ב-24 במרץ זיהה פקח של המנהל האזרחי בנייה של מגדל שמירה שהוקם על ידי תושב ברדלה בשטח C, ללא ההיתרים הנדרשים - לא מהרשויות הישראליות ולא מהרשויות הפלסטיניות. ''לתושב נמסר צו הפסקת עבודה, והיום (חמישי) ביצעה יחידת הפיקוח אכיפה כנגד המבנה המדובר, לרבות הציוד שהונח לצידו.

''ולסיום, בזמן שארגון בצלם מפיץ ידיעות כזב שמוציאות את דיבתה של מדינת ישראל רעה - היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים פועלת ותוסיף לפעול בשיתוף עם הרשות הפלסטינית ועם ארגונים בינלאומיים כדי לסייע ככל הניתן לעצירת התפשטות נגיף הקורונה. זאת דרך הכנסת בדיקות, חומרי חיטוי וציוד רפואי נוסף לשטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה", נמסר ממתאם הפעולות בשטחים.