נפצעתם בעבודה?
נפצעתם בעבודה?pexels

נפצעתם במהלך העבודה? כך עליכם לפעול

תאונות קורות במקום העבודה מדי יום. החל מנפילה או החלקה מקרית במדרגות, המשך בחפצים כבדים הנופלים ופוגעים בעובדים וכלה בנפילה מגובה בעבודות בתחומי הניקיון או הבניין. אם נפגעתם חלילה במקום עבודתכם, חשוב לפעול לפי סדר הפעולות הבא, כדי לוודא שתקבלו את מירב הפיצוי המגיע לכם.

נפצעתם, קבלו טיפול רפואי

אם נפצעתם במקום העבודה, הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לקבל את הטיפול הרפואי המתאים. במידת הצורך התפנו במהירות לבית החולים או לקופת החולים וטפלו בפציעה או בשבר. שימו לב לציין בפני הרופא המטפל כי מדובר בפגיעה בעבודה. המחלקה המתאימה בביטוח החולים או בית החולים, יתנו לכם "תעודה רפואית ראשונה לפגיעה בעבודה". חשוב, כמובן, לתעד את הגורם לפגיעה ואת השתלשלות האירועים.

בקשו מעמית לעבודה לתעד את הפגיעה

אם הפגיעה אינה חריפה, נסו לבצע תיעוד של המקום שבו נפגעתם, לפני קבלת הטיפול הרפואי. תוכלו לתעד את החפץ שפגע בכם או את מיקום ההחלקה או הנפילה. מאוחר יותר העדויות המצולמות הללו, יוכלו לשמש כדי לבחון האם היה לכם אשם תורם בפגיעה אם תחליטו לתבוע את המעסיק.

בדרך כלל הביטוח הלאומי הוא זה שיהיה אחראי על תשלום הפיצויים על התקופה שבה לא עבדתם. עם זאת, לעיתים המעסיק שלכם יגיש טופס מיוחד לתשלום עבור הפגיעה שלכם, ולאחר מכן אותו מעסיק יקבל החזר מהביטוח הלאומי.

מילוי הטופס באתר הביטוח הלאומי

בזכות ההתפתחות הטכנולוגית גם תהליך התביעה יכול להתבצע באמצעות אתר הביטוח הלאומי, אליו אפשר להעלות סריקה של התעודה הרפואית, פירוט התאונה שהתרחשה וכן תיעוד הטיפולים שקיבלת כתוצאה מפגיעה זו. עובד שכיר שעבד במקום אחד או יותר לפני התאונה, ואינו מסוגל להמשיך לעבוד כתוצאה מהפגיעה, צריך לצרף גם את תלושי השכר האחרונים ממקום עבודתו, וכן פירוט של הימים והשעות שבהן עבד, כדי שהביטוח הלאומי יחשב את הפיצוי המגיע לו בגין פגיעה זו.

ביטוח תאונות אישיות: פיצוי נוסף לפיצויים המוענקים על ידי הביטוח הלאומי והמעביד

קיים ביטוח נוסף המאפשר לכם לקבל פיצוי עבור הסבל והכאב שלכם. ביטוח זה מכונה "ביטוח תאונות אישיות". הוא מבוסס על כיסוי יומי בהתאם לחומרת הפגיעה כתוצאה מהתאונה. שקלול הסכום המתקבל יתבסס על אחוזי הנכות הזמנית או הקבועה מהתאונה, כוויות בדרגות חומרה שונות, שבר, אשפוז או אובדן כושר עבודה כתוצאה מהתאונה.

למרבה המזל הכיסוי הביטוחי הזה יאפשר לקבל גם פיצוי כפול עבור אותה תאונה. למשל, פוליסת אובדן כושר עבודה שקבלתם מהמעסיק תעניק לכם פיצוי אחד, וביטוח התאונות האישיות כיסוי נוסף. העלות של הפוליסה הזו נמוכה משמעותית מהכיסויים האחרים, והיא מכסה אתכם גם בפני תאונה מקרית ברחוב שאינה קשורה לעבודה, ולכן משתלם לעשותה ולהיות בראש שקט.

לסיכום, תאונות עבודה רבות מתרחשות בישראל, ומזכות את הנפגע בהן בפיצוי על ידי הביטוח הלאומי, וכן על ידי חברות הביטוח השונות. נסו לדאוג לכיסוי מירבי שיכול להקל עליכם ועל משפחתם, אם נפגעתם חלילה בעבודה.