פגישת צוותי המו"מ. ארכיון
פגישת צוותי המו"מ. ארכיוןצילום: דוברות

המשא ומתן הקואליציוני להקמת ממשלת חירום לאומית צפוי להתחדש הבוקר (ראשון) על רקע דיווחים לפיהם חלה התקדמות משמעותית בהסכמות בין צוותי המו"מ של הליכוד ו'כחול לבן'.

נזכיר כי בנאומו אמש הדגיש ראש הממשלה את החשיבות שהוא נותן להקמתה של ממשלת חירום כצעד קריטי והכרחי לניצחון במאבק נגד הקורונה. נתניהו הזכיר כי באופן חסר תקדים גם הליכוד וגם 'כחול לבן' ביקשו מהנשיא את הארכת המנדט שניתן לבני גנץ על מנת להשלים את הצעדים הנדרשים לשם הקמת ממשלת חירום.

ב'כאן' דווח כי ממש עד כניסת השבת התקיימה שיחת טלפון רציפה בין צוותי המו"מ.שיחה זו כללה גם צעקות בין הצדדים לאחר שסוגיות שנדמה היה שנסגרו נפתחו מחדש במהלך הלילה שבין חמישי לשישי.

הסוגיה המרכזית בה דנו הצדדים היא הביטחונות המשפטיים והפוליטיים שדורש ראש הממשלה לקבל על מנת להבטיח ש'כחול לבן' יעמדו מאחורי כהונתו כראש ממשלה ולא יביאו להדחתו במהלך משפטי מול בג"ץ.

על פי הערכות עוד מספר קצוות יצטרכו "להיתפר" על ידי נתניהו וגנץ עצמם. יצוין כי מחר (שני) אמורה הכנסת לשוב ולפעול ועל פי רמזים שמשגרים בכירים ב'כחול לבן' תיתכן ראשיתה של חקיקה לבלימת התמודדותו של מי שנגדו עומדים תיקים פליליים, כלומר חקיקה שתמנע מנתניהו להתמודד על כהונת ראש הממשלה. בליכוד רואים בצעד שכזה את הנחת הגולל על סיכויי הקמתה של ממשלת חירום משותפת לשתי המפלגות.