שגרירת ישראל בארגנטינה גלית רונן בשדה התעופה
שגרירת ישראל בארגנטינה גלית רונן בשדה התעופהצילום: באדיבות אמסלם טורס

ישראלים שהיו בארגנטינה וביקשו לחזור לישראל עושים את דרכם בטיסה מבואנוס איירס וצפויים לנחות מחר (שני) בנמל התעופה בן גוריון.

הישראלים המריאו מבואנוס איירס לסאו פאולו באמצעות חברת התעופה LATAM. משם יצא מטוס של חברת אייר פרנס לפריז ומפריז ימשיכו הישראלים עם חברת התעופה ישראייר לתל אביב.

עם נחיתתם ידרשו השבים לעבור למלוניות של משרד הביטחון למשך שבועיים, על פי הנחיות משרד הבריאות.

יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמסלם טורס שארגנה את מבצע החילוץ, מסר: ''אנו מתמלאים בהתרגשות רבה בכל מבצע חילוץ אותו אנו מובילים בשל משבר הקורונה. עשרות שעות של עבודה מסביב לשעון מתנקזות לרגע מכונן בו המטוס ממריא ומביא איתו נחת ושמחה לנוסעים ולמשפחותיהם''.

אמסלם תיאר כי ''זהו אחד ממבצעי החילוץ יוצאי הדופן והכי מורכבים שהיו לנו עד כה. לחבר את שלושת חברות התעופה LATAM, אייר פרנס וישראייר, לדאוג שהרשויות בעולם יאשרו לכל אחת מהן את הטיסות על אף ים של מגבלות הקורונה, לחבר בין כל הטיסות יחד שאורכן כיממה בכל הקשור בלוחות זמנים להרשמות, לדרכונים, לוויזות, להושבות, לאוכל, לכיסאות גלגלים בסיוע למבוגרים, למסכות וכפפות, לתיוג המזוודות בין טיסות שכר לטיסות סדירות ולדאוג לכל הפרטים הקטנים עד הפרט הקטן האחרון שבהם כולל בסינט לתינוק הרך.

''כל אלה לא היו מתאפשרים בלי הסיוע של המון גורמים ואנשים טובים אשר המכנה המשותף של כולם הוא לדאוג לאחינו היקרים בגולה ולהגיע בשלום ובביטחון לארצנו הקטנטונת ארץ הקודש שלנו", הוסיף.