150 ישראלים חוזרים מקוסטה ריקהדוברות שגרירות ישראל

הרכבת האווירית להשבת ישראלים לארץ נמשכת: טיסת אל על ועליה כ-150 ישראלים שטיילו במרכז אמריקה המריאה לפנות בוקר (שישי) מקוסטה ריקה בדרכה לישראל.

במבצע משולב של מספר נציגויות ישראליות במרחב הגיעו לטיסה מטיילים מגואטמלה, הונדורס, פנמה, ניקרגואה וקוסטה ריקה עצמה.

מדובר בטיסה ראשונה של חברת אל על לסן חוזה שיצאה לפועל לאור הנחיית שר החוץ ישראל כ״ץ לסייע לכל המטיילים הישראלים בעולם לשוב הביתה.

שגריר ישראל בקוסטה ריקה, אמיר אופק, סיפר כי "מדובר היה במבצע מורכב שכלל איתורם של אזרחים ישראלים תאומי טיסות, מעברים יבשתיים משש מדינות שונות וריכוזם לקראת טיסה בקוסטה ריקה. אבל כמו שחזרנו ואמרנו לכולם בימים האחרונים. עד שהמטוס לא ממריא, אנחנו אתכם".

צוות הטיסה במסר לישראלים שחוזרים הביתהדוברות

אתמול הוטסה קבוצה של 23 ישראלים במטוס חילוץ ששלח משרד החוץ הגרמני מלימה, בירת פרו. מדובר במטיילים ישראלים אשר לא הצליחו לעלות על טיסות החילוץ של אל-על בשבוע שעבר.

בעקבות שיתוף הפעולה הפורה עם משרד החוץ הגרמני, הצליחה שגרירות ישראל בפרו לתאם עבור הקבוצה מקומות על הטיסה שתביא אותם לפרנקפורט ומשם יעשו את דרכם לישראל.

שגריר ישראל בפרו אסף איכילביץ הביע שביעות רצון מהמהלך. "אני שמח לראות שהשלמנו את המשימה והצלחנו להחזיר את המטיילים הישראלים לארץ. מאחל להם דרך צלחה ומקווה לראות את המטיילים הישראלים חוזרים לפרו לאחר שיסתיים משבר הקורונה העולמי".

במשרד החוץ מציינים כי עוד 12 מטיילים ישראלים נמצאים במקומות שונים בפרו ונעשה כל מאמץ להשיב גם אותם לישראל.