סנטיאגו ברנבאו
סנטיאגו ברנבאוצילום: רויטרס

עכשיו תורם. "אנחנו ספורטאים בזכות התמיכה שלכם, עכשיו אנחנו לא יכולים לתת לכם ליפול", כך אמר טניסאי העל הספרדי רפאל נדאל בעת השקת קרן ההתרמה המיוחדת שלו לטובת רכישת אמצעים לטיפול בנגיף הקורונה.

נדאל לא לבד כשאליו חבר גם אחד מגדולי שחקני הכדורסל בספרד, פאו גאסול ובשיתוף עם הצלב האדום שמו להם למטרה לגייס 11 מיליון אירו לטובת טיפול בחולי הקורונה במדינתם שהולכים ועולים בכל יום ויום.

קרן זו היא מגמה שהולכת וגדלת מיום ליום בכל רחבי העולם, כאשר מועדוני ספורט רבים, ספורטאים, מאמנים ובעלי תפקידים מכל ענפי הספורט נותנים כתף ותורמים מכספם למען טיפול בנפגעי הקורונה ובמאמצים למניעת התפשטות הנגיף.

מאז ומתמיד נחשבו הספורטאים לבעלי השפעה גדולה על הציבור, בעיתות מצוקה ומשבר להשפעתם ישנה חשיבות מכרעת אפילו עוד יותר. משכך, החליטו מספר שחקנים מהפרמייר ליג, ליגת העל האנגלית בכדורגל לפתוח מיזם חדש בשם "פוטבול יונייטד", הנועד לגיוס כספים למאבק בקורונה ולתמיכה כלכלית בקהילות המקומיות שעוברות תקופה מאוד קשה.

בשל העובדה כי אי אפשר לצאת החוצה, השחקנים מניעים את המיזם דרך הרשתות החברתיות כשהמטרה היא להיחשף לכמה שיותר אנשים באנגליה כדי להעלות את סכומי התרומה עד כמה שיוכלו זאת באמצעות הזמנה להשתתף באתגר ולהביא לכמות מירבית של שותפים במיזם.

השחקנים פרסמו הצהרה משותפת ובה אמרו: "לכדורגל יש תפקיד כל כך גדול בקהילה והמועדונים שלנו הם חלק בלתי נפרד מחיי התושבים. בזמן שאין כדורגל, אנחנו מניחים את היריבויות בצד ומראים אחדות ברגעים קריטיים למדינה שלנו"

“אנחנו רוצים להראות את התמיכה שלנו בהמוני המתנדבים והארגונים שזקוקים למימון ולציוד כדי שיוכלו להמשיך להתמודד מול המשבר. כשחקנים אנחנו רוצים לחזור מאוד למגרשים, אך כרגע אנחנו שמים את זה בצד והדבר החשוב ביותר הוא לדאוג לעתידה של אנגליה ו-"פוטבול יונייטד" זו הדרך שלנו לתמוך".

גם שחקני לידס האנגלית ביצעו מחווה מרגשת מאוד לעזרת מעוטי יכולת שנפגעו בצורה כלכלית כתוצאה מהנגיף. יחד עם צוות האימון וההנהלה של המועדון מצמרת הליגה האנגלית השניה, הודיעו אלה על וויתור משכורתם עד להודעה חדשה זאת כדי להבטיח ש-272 אנשי הצוות שאינם עובדים במשרה מלאה יקבלו את משכורותם על אף שאינם עובדים כרגע.

מי שמנצלת את משאביה הפיזיים לעזרה בהתמודדות עם הנגיף היא מועדון הפאר הספרדי ריאל מדריד שנשיאה לשעבר לורנסו סאנס מת כתוצאה מהנגיף לפני כשבוע.

בעוד אצטדיונה נותר ריק מאוהדים ומשחקים, החליטה ריאל להקצות את אצטדיונה הביתי 'הסנטיאגו ברנבאו' למרכז חירום לוגיסטי, כשזה ישמש מתקן שיכיל ציוד רפואי ייעודי להתמודדות מול המחלה, ודרכו הוא יישלח לבתי החולים ברחבי ספרד. בנוסף לכך, יהווה האצטדיון מרכז תרומה דרכו יהיה ניתן לתרום ציוד רפואי נוסף ואף סכום כספי.

גם בספורט הישראלי יש מי שהצטרפו למאבק בנגיף כאשר קרן מכבי תל אביב שמקיימת בכל שנה גיוס תרומות לפרוייקט 'פסח מכל הלב' בשיתוף עם ארגון 'אחים לסמל', הצטרפה למאבק בנגיף הקורונה כשרכשה מסיכות לצוותים רפואיים בבית החולים וולפסון והודיעה כי בנוסף לאיסוף הכספים עבור רכישת מזון למעוטי יכולת, מטרת איסוף הכספים תהיה גם עבור רכישת ציוד נוסף עבור צוותים רפואיים ברחבי הארץ. מי שהצטרפו למהלך היו שחקני האלופה ומוליכת טבלת ליגת העל בכדורגל כשאלה סייעו ברכישת למעלה מ-1000 מסכות לצוותים רפואיים כמו גם חבילות מזון לנזקקים.

כל אלה מצטרפים למאמנים, שחקנים ובעלים מקבוצות ליגת ה-NBA השונות שתרמו מיליוני דולרים להתמודדות עם הנגיף.