אסתר חיות
אסתר חיותPhoto by Olivier Fitoussi/Flash90

נציב התלונות על השופטים אורי שוהם דחה תלונה שהוגשה נגד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, בה נטען כי החלטת בג"ץ שחייבה את יולי אדלשטיין לקיים הצבעה על יו"ר הכנסת נכתבה עוד לפני שאדלשטיין הגיב להצעת השופטים.

על פי הדיווח של אמוץ שפירא בכאן רשת ב', ביום שני בערב פרסם בג"ץ פסק דין בן 19 עמודים, בו קבע כי על יו"ר הכנסת אדלשטיין לכנס את המליאה להצבעה על מחליפו בתוך 48 שעות.

פסק הדין הארוך פורסם שעה לאחר שניתנה לאדלשטיין אפשרות להגיב לדרישה לכינוס המליאה. על רקע זה הגיש ארגון "בצלמו" את הקבילה לנציב שוהם. נשיאת בית המשפט העליון חיות לנציב כי הדיון התקיים במשך יותר משלוש שעות "וזאת לאחר שעמדות הצדדים הוגשו לבית המשפט בכתב ולאחר שניתנה הסכמה של המשיבים לדון בעתירות כאילו הוצא בהן צו על תנאי".

חיות הוסיפה: "הדיון בעתירות הסתיים בשעות הערב ובאותו שלב היו בפני בית המשפט מכלול טענות הצדדים בכתב ובעל פה לרבות טענותיו של יו"ר הכנסת אדלשטיין שהובאו באמצעות היועץ המשפטי של הכנסת...וניתן היה לכתוב את פסק הדין".

הנשיאה חיות הבהירה לנציב שוהם כי "כתיבת פסק הדין נעשתה רק לאחר שהיו בפני בית המשפט העליון מכלול טענות הצדדים בכתב ובעל פה, וכי עמדתו של אדלשטיין התבקשה (ביום שני) אך ורק ביחס להצעה שהעלה בית המשפט בניסיון ליתר את הצורך במתן פסק הדין".