אלימות במשפחה
אלימות במשפחהiStock

הסגר שהוטל על אזרחי מדינות רבות אולי נועד להציל חיים, אבל במקרים רבים הוא דווקא מעמיד אנשים בסכנת חיים.

במדינות רבות דיווחו הרשויות על עלייה דרמטית במספר התלונות על אלימות בתוך המשפחה בעקבות העובדה כי משפחות רבות נאלצות לבלות זמן רב סגורות בביתן.

בפרובינציית הוביי בסין, מוקד התפרצות הקורונה, נרשמו פי שלוש תלונות על אלימות במשפחה, עם 162 תלונות מאז הוטל הסגר בחודש פברואר, לעומת 47 תלונות שהוגשו בתקופה המקבילה אשתקד.

"למגיפה היתה השפעה עצומה על האלימות במשפחה. על פי הנתונים שלנו, 90 מהגורמים לאלימות במשפחה קשורים לנגיף הקורונה", אמר וואן פיי, קצין משטרה בהוביי.

בברזיל נרשמה עלייה של 50 אחוזים בתלונות על אלימות במשפחה מאז התפרצות הקורונה. מקלטים לנשים מוכות דיווחו על עלייה משמעותית במספר הנשים שהגיע לבקש מקלט בשבועות האחרונים.

"אנו רואים שהיתה עלייה של 50 אחוזים וכבר יש ביקוש גדול למקלטים. עלינו להישאר רגועים על מנת להתמודד עם הקושי הזה שעומד בפנינו" אמרה אדריאנה מלו, שופטת המתמחה באלימות במשפחה בריו דה ז'נרו. גם במחוז קטלוניה בספרד דיווחו כי השיחות למרכז סיוע לנפגעי אלימות במשפחה עלה ב-20 אחוזים בשבועות האחרונים, ואפילו בקפריסים נרשמה עלייה של 30 אחוזים במספר הדיווחים על אלימות במשפחה מאז התגלה המקרה הראשון של הידבקות בקורונה ב-9 במרץ.

"היתה עלייה דרמטית ומאז הנתונים רק עולים. אנו מפעילים קו מיוחד 24 שעות ביממה, והשיחות מגיעות ללא הפסקה", סיפרה אניטה דראקה, מהאגודה למניעת אלימות במשפחה בניקוסיה.באיטליה, המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר באירופה מהקורונה, דיווחו הרשויות על פניות רבות מנשים שסבלו מאלימות קשה.

"הודעה אחת היתה של אישה שנעלה את עצמה בשירותים והתחננה לעזרה. מאחר ויש מצב חירום כרגע, נשים אינן יכולות לצאת מהבית וזה גורם למצוקה נוראית" אמרה ללה פלדינו, נשיאת ארגון "נשים נגד אלימות" באיטליה.

בבריטניה קראו חברי פרלמנט להעניק למשטרה סמכויות מיוחדות לפנות מבתיהם אנשים שנקטו באלימות נגד בני משפחה, ולבתי המשפט לבטל את אגרות דמי המשפט בגין מתן צווי הגנה.