נתניהו: מתחילים עוד שבוע במלחמה נגד הקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש במהלך כל הלילה במעונו ברחוב בלפור בירושלים עם יו"ר "חוסן לישראל" בני גנץ ועם גבי אשכנזי לקראת הקמתה של ממשלת אחדות.

בהודעה שפורסמה עם סיום הפגישה נאמר כי "בפגישה הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות להקמת ממשלת אחדות. במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם".

על פי הדיווחים בסוף השבוע נתניהו אמור לכהן תחילה שנה וחצי כראש ממשלה ולאחר מכן גנץ יחליף אותו לשנה וחצי נוספת. חוסן לישראל אמורה לתמוך בחוק שיאפשר לנתניהו לכהן כממלא מקום ראש הממשלה וכחבר קבינט, אף שהוגש נגדו כתב אישום. גורמים בחוסן לישראל אומרים כי הם יתעקשו שנתניהו לא יכהן כשר.

בחוסן לישראל בונים על תיק לכל אחד מחברי הרשימה מנגד בליכוד יסתפקו רק ב-10 תיקים בלבד ככל הנראה ברוטציה. אנשי "חוסן לישראל" צפויים לקבל את תיקי החוץ, ביטחון, משפטים ותקשורת.

המחלוקת העיקרית בין הצדדים כעת היא דרישת כחול לבן שלא להאריך את כהונת יו"ר הכנסת יולי אלדשטיין - בצל תגובתו לפסיקת בג"ץ, אך בליכוד מסרבים לכך בכל תוקף. בליכוד מבהירים שאין בכוונתם לוותר לא על תיק הבריאות ולא על תפקיד יו"ר הכנסת - לדבריהם, שניהם יישארו בגוש הימין.

בחדשות 13 דווח כי בין ההבנות המתגבשות בין השניים - ביטול חוק קמיניץ המחמיר ענישה על בנייה לא חוקית באדמות פרטיות. מדובר בתנאי שהציבו בעבר חברי הרשימה המשותפת לתמיכתם בגנץ.

שני תיקים יגיעו לש"ס (תיק הפנים ותיק הדתות), תיק ליהדות התורה (ככל הנראה בריאות), תיק קבוע למפלגת ימינה (ככל הנראה החינוך) ותיק נוסף שיינתן להם ברוטציה.

בחדשות 12 דווח על ביקורת שנשמעה בליכוד על הדרישות של יו"ר ימינה נפתלי בנט. גורמים במפלגה טוענים שקיבל את תיק הביטחון למרות שבכלל לא הגיע לו אחרי שאיים לעבור צד, ועכשיו דורש תיק באותו מעמד - את תיק האוצר. לדבריהם, הם לא יופתעו אם הוא יישאר בסוף בחוץ.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע כי ישאר באופוזיציה, "השבוע "'ישראל ביתנו' הוכיחה שוב שאצלה מילה זו מילה. יש לנו דרך, יש לנו עקרונות ויש לנו תפיסת עולם. לא ניתן לקנות אותנו לא בתפקיד שר ולא בתפקיד יו"ר ועדה, ובניגוד לאחרים אין בכוונתנו לסטות מהדרך שלנו ומההבטחות לציבור שבחר בנו.

"לפני כשלושה שבועות הצגנו את תנאי הסף שלנו לכניסה לממשלה - תנאים שגנץ קיבל והליכוד דחה. לכן המלצנו לנשיא על גנץ כמועמד להרכיב ממשלה. אולם תנאים אלו אינם מתיישבים עם תפיסת העולם של המפלגות החרדיות והמשיחיות בקואליציה המתגבשת". הוא הוסיף: "הממשלה שעומדת לקום אינה ממשלת אחדות, אלא ממשלת נתניהו עם הגוש חרדי-משיחי אליהם מצטרפת מפלגת חוסן לישראל. לכן, ישראל ביתנו תשרת את עם ישראל מהאופוזיציה, שזאת גם זכות גדולה".