ח"כ פנינה תמנו שטה
ח"כ פנינה תמנו שטהצילום: חזקי ברוך

ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן) צפויה לעבור מ"יש עתיד" ל"חוסן לישראל" ולהיכנס לקואליציה בראשות ראש הממשלה נתניהו.

נציין כי תמנו שטה קרובה בדעותיה לימין. במהלך התקופה האחרונה היא התנגדה לניסיונות בכירי כחול לבן להקים ממשלה שתסתמך על קולות חברי הרשימה המשותפת ואף נתנה פומבי להתנגדות הזו.

בימים האחרונים זעמה על יו"ר מפלגתה, יאיר לפיד, שפעל לסכל הקמת ממשלת אחדות אל מול המשבר החריף שבפניו ניצבת המדינה, ועל כן החליטה לנסות לחבור דווקא לגנץ ולהצטרף לקואליציה.

הבוקר פרסמה את הדברים הבאים:

החלטתי להישאר בכחול לבן במסגרת חוסן לישראל ולתת גיבוי מלא לראש המפלגה, ח"כ בני גנץ, בממשלת האחדות שתוקם בקרוב. גנץ הוא מנהיג ששם את ישראל לפני הכל וזו לא סיסמא אלא עובדה.

אני מאמינה שבעת המורכבת הזו הן בשל משבר הקורונה, הפלונטר הפוליטי והשסעים החברתיים, האינטרס הציבורי הוא ממשלת אחדות שתתפקד בצורה מיטבית מול האתגרים העומדים לפנינו למען ישראל. חונכתי על ערבות הדדית ואחדות העם ואני בוחרת בדרך הזו מתוך הבנה שאנחנו חייבים ללכד ולאחד את החברה הישראלית בעת הקשה הזו.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לח"כ יאיר לפיד מעומק הלב על שנים של חברות ועשייה משותפת ולכל חברי הכנסת של יש עתיד, לפעילי המפלגה ולכל האנשים המדהימים שפגשתי לאורך השנים.

לא אסתיר, לא קל להיפרד מהמסגרת הפוליטית הראשונה שלי, שהיתה לי בית פוליטי אך בניגוד להחלטה שנלקחה ביש עתיד שלא להיכנס לממשלת אחדות כעת, אני סברתי אחרת ועל כן בשעת מבחן זו אני בוחרת לתת אמון וחיזוק למהלך זה.

אני סומכת על הרמטכ"ל וח"כ בני גנץ שבאמת עבורו ישראל לפני הכל, ואהיה לו לעזר כשליחה ונבחרת ציבור.

אני תקווה שעוד היום נצא לתקופה פוליטית חדשה, תקופה של אחדות, שבה נתמודד יחד עם האתגרים שלפנינו.

כולי תפילה שב"ה נצליח יחד להתגבר במהירות על משבר הקורונה והשלכותיו ונדע בשורות טובות בכל התחומים.

נתניהו: מתחילים עוד שבוע במלחמה נגד הקורונה

בתום שבע שעות של דיונים שנמשכו אל תוך הלילה, הסתיימה הבוקר (ראשון) פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת בני גנץ.

בתום הפגישה מסרו השניים כי השיגו הבנות ורשמו התקדמויות משמעותיות במו"מ להקמת ממשלה. יו"ר הליכוד ויו"ר חוסן לישראל קבעו לקיים פגישה נוספת בהמשך היום במטרה להגיע לחתימה על הסכם קואליציוני.

המחלוקות העיקריות שנותרו בין הצדדים הן איוש תיק המשפטים על ידי חוסן לישראל ואיוש תפקיד יו"ר הכנסת על ידי הליכוד.

בחוסן לישראל מעוניינים למנות לתפקיד שר המשפטים את ח"כ אבי ניסנקורן, בליכוד מסרבים לקבל את המינוי ודורשים שהשר שימונה יהיה מקובל עליהם.

בליכוד מנגד מעוניינים להחזיר את יולי אדלשטיין מהר ככל הניתן ללשכת יו"ר הכנסת, אך גנץ מתנגד לכך בשלב זה עקב הביקורת שנמתחה בתקשורת על החזרת אדלשטיין לתפקיד, לאחר שפעל לכאורה בניגוד לפסיקת בג"ץ בשבוע שעבר.

עם זאת בשני הצדדים מעריכים כי הסוגיות הללו לא יפוצצו את המשא ומתן, וכי ניתן להגיע להסכמה שתאפשר חתימה על הסכם קואליציוני בין המפלגות במהלך היממה הקרובה.