הרב אייל קרים
הרב אייל קריםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברבנות הצבאית מתכוננים לקראת חג הפסח בצל מגיפת הקורונה אך גם מול מתקפות הפייק ניוז מצד השמאל הקיצוני.

כך למשל אתמול פירסם כתב YNET יואב זיתון כי הורים מתלוננים כביכול על כך שצה''ל אוסר על חיילים בבסיס סיירים של זרוע היבשה לקבל חבילות מהוריהם, וזאת בגלל הפסח וחשש חמץ.

"איוולת בצה''ל" דיווח הכתב, בבסיס סיירים שבערבה, וכנראה במחנות נוספים, אסרו בסופ"ש, מיידית, על החיילים לקבל חבילות מהוריהם בדואר. למה? כי הבסיס מוכשר לפסח. ומאות הלוחמים שסוגרים חודש שלם לפחות, כולל פסח בתוכו, באימונים ותרגילים בבסיס נידח?". בעקבות דיווחי הכתב מיהרו בארגון "הפורום החילוני" לתקוף את "הכפיה הדתית בצה''ל" והאשימו את הרבנות הצבאית בניצול משבר הקורונה לצרכי כפיה דתית. דובר צה"ל לא שוחח עם הרבנות הצבאית אלא הוציא תגובה לקונית "לפי הפקודות אסור להכניס לבסיסים חמץ או תערובת עם חמץ".

אלא שברבנות הצבאית, המכשירה מדי שנה את צה''ל כולו רק כיומיים-שלושה לפני פסח, אומרים כי לא דובים ולא יער. בבסיס אוכלים חמץ ומקבלים חבילות חמץ כרגיל, עד סמוך ליום ההכשרה, שיחול רק בתחילת השבוע הבא.

מפורום רבני המילואים נמסר לערוץ 7, "ככל שציטוטי הכתב את דובר צה''ל נכונים, אנו תמהים מאוד. תא"ל הדי זילברמן דובר צה''ל לא יודע לדבר עם הרבנות הצבאית ולברר מידע כה בסיסי? האם צה''ל לא מעוניין להדוף את ההתקפות האוטו-אנטישמיות נגדו?

ארגוני השמאל לא נחים גם בימי הקורונה, ומזינים את הכתבים הצבאיים בפייק ניוז, בעוד הרבנות הצבאית שותפה מלאה ומתאימה עצמה לימי הקורנה, ומתואמת עם סגן הרמטכ"ל בהנחיות ברורות לקראת ההכשרה לפסח. בימים אלו דובר צה"ל צריך להגן על צה"ל ולא לשתף פעולה עם מי שרוצה לגרום לפירוד בתוכו".