סוגרים את מחנה יהודה
סוגרים את מחנה יהודהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יושבת ראש ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, שיגרה הבוקר (ראשון) מכתב לראש הממשלה, בו ביקשה בשם סוחרי השוק לשקול את פתיחתו מחדש.

פרידמן ציינה במכתבה, המייצג גם סוחרים במספר שווקים נוספים אותם היא מייצגת, כי השווקים פועלים באוויר הפתוח, בעלי מרחבים ציבוריים גדולים וניתן לשלוט בכמות הקהל הנכנסת ויוצאת בכל זמן נתון באמצעות אכיפה מצד פקחי העירייה.

לדבריה, בשעה שהסופרים קורסים בשל עודף עבודה, אלפי סוחרי השוק נמצאים בקריסה כלכלית בשל חוסר עבודה ואי יכולת למכור את הסחורה הנמצאת בידיהם.

במכתבה ציינה פרידמן, "כולנו מודעים לאתגר ומצב החירום הניצב בפנינו וכמו כן להחלטות הקשות המצויות בפניך, יחד עם זאת ההחלטה, עושה רושם, התקבלה ללא מחשבה מוקדמת ולבטח ללא בדיקה מקיפה".

"השווקים בישראל הינם מקור פרנסה יחיד לאלפי בתי אב וסגירתן חסרת הגיון, הן בריאותי והן כלכלי. תמוהה בעינינו ההחלטה על סגירת שווקים הפועלים באוויר הפתוח, במרחב ציבורי אדיר המאפשר על שמירת מרחק שני מטרים בין אדם לאדם וכן בשמירה על היגיינה ויתר הנחיות הממשלה, וזאת בשעה בה הותרה הפעלת חנויות מזון ורשתות מזון שכולן כידוע מקורות, צפופות ובהן לא ניתן לשמור על מרחק שני המטרים ובמידה ואכן מספר הלקוחות בתוכם מוגבל, הרי שתור ארוך משתרך בכניסה אליהן", הוסיפה.

"באפשרותנו לקיים את מלוא המגבלות המתקיימות על חנויות המזון ורשתות השיווק ובאוויר הפתוח של השוק, תחת פיקוח ובקרה על מספר השוהים בו בעת ובעונה אחת. התנהלות באוויר הפתוח הוכחה מעל לכל ספק כבטוחה יותר ומצמצמת את התפשטות המגיפה העולמית. לפיכך אין אנו רואים מקום והגיון להפלייתנו אל מול הרשתות שגם הן מוכרות מזון בסיסי, ובתחומנו אף קל יותר לפקח על הבאים ויוצאים וכן על הנמצאים בתוך המתחם", ציינה היו"ר.

לדבריה, "בשעה בה רשתות המזון קורסות מעומס ולא יכולות לספק משלוחים בזמן, סוחרי השוק נמצאים במצוקה כלכלית אדירה ונותרו עם סחורה רבה, אותה תכננו למכור אך בשל סגירת השערים סחורה זו איבדה כל ערך ובכך אין באפשרותה להימכר לקונים".

"אדוני ראש הממשלה, סוחרי השוק חווים קורונה כלכלית, ולהבדיל מהנגיף, מהקורונה הכלכלית לא נוכל להחלים. מכאן שאנו פונים אלייך בבקשה לקבל החלטה לחדש את פעילות השווקים לאלתר. ראשי הערים ייקחו את המושכות, יציבו פקחים, מחסומים ויעשו כל שניתן על מנת ליישם את אותן ההנחיות החלות על רשתות השיווק", ביקשה פרידמן בסיום.