אולימפיאדה בצל הקורונה. טוקיו, TOKYO
אולימפיאדה בצל הקורונה. טוקיו, TOKYOצילום: reuters

ספקולציה או הדלפה? פחות משבוע עבר מאז הודיעו בוועד האולימפי הבינלאומי, לאחר לחצים רבים, על דחיית משחקי אולימפיאדה 2020 בטוקיו בשנה אחת וכבר נראה כי ישנו תאריך חדש לקיומם.

כזכור, בשבוע שעבר הודיעו בוועד האולימפי הבינלאומי כי המשחקים האולימפיים בטוקיו שביפן יידחו בשנה אחת, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה ולאחר לחצים רבים ממדינות וספורטאים רבים שהודיעו כי לא ייקחו חלק באירוע היוקרתי הגדול ביותר בספורט העולמי במידה וזה יישאר בתאריכו המקורי - בעוד 4 חודשים.

בתחילה בוועד האולימפי הבינלאומי סרבו לדחות את האולימפיאדה כשהסתמכו על התמעטות מקרי ההדבקה בנגיף ביפן, אך כאמור לחצים רבים של מדינות וספורטאים הביאו את הוועד האולימפי לקבל החלטה לדחות את המשחקים האולימפיים במה שעשוי ליצור נזק כלכלי של מליארדי שקלים עבורם ועבור יפן המדינה המארחת.

הבוקר (ראשון) מתפרסם בעיתון הניו-יורק טיימס בארצות הברית כי פחות משבוע מאז דחיית המשחקים, ישנו תאריך חדש לקיומם של אלה בשנה הבאה. על פי הדיווח, המשחקים צפויים להיפתח ב-23 ביולי 2021, יום אחד לפני ושנה אחת אחרי התאריך המקורי שהיו אמורים להתקיים ב-24 ביולי 2020.

בוועד האולימפי הבינלאומי אמרו כי יודיעו על תאריך חדש לתחרויות היוקרתית רק בעוד כמה שבועות, אך כעת עם ההדלפה על התאריך החדש נראה כי הודעה רשמית לכך תבוא בקרוב. בכל מקרה, היום צפויה ישיבת חירום של ראשי הוועד כדי לדון בנושא.