"עופו מפה אתם טמאים"

רב היישוב יצהר, הרב דודקביץ, קרא לתושבי הישוב בשבת האחרונה להסגיר לידי המשטרה את זורקי בקבוק התבערה על לוחמי מג"ב בשבוע שעבר.

על פי הדיווח של כתבת ''כאן'' כרמל דנגור, הרב דודקביץ' אמר "מצווה מדאורייתא למסור למשטרה את מי שזרקו את בקבוקי התבערה על הלוחמים".

האירוע התרחש ביום חמישי האחרון בשעות הערב המאוחרות בישוב יצהר שבשומרון, שם השליכו בני נוער יהודים רעולי פנים שלושה בקבוקי תבערה על רכב ''סוואנה'' של לוחמי משמר הגבול סמוך ליצהר שבשומרון.

אחד מבקבוקי התבערה פגע ברכב הממוגן אך איש מהלוחמים לא נפגע. נזק קל נגרם לשמשת הרכב.

האירוע עורר תגובות קשות ביותר מצד תושבים בישוב יצהר, וגינוי חריף מצד הנהגת הישוב. אולם משליכי בקבוק התבערה טרם נתפסו.

תדהר הירשפלד, תושב יצהר, פרסם סרטון שבו הוא קורא לנערי גבעת ''קומי אורי'' לעזוב את היישוב על רקע הפגיעה בכוחות הביטחון ולאחר שהשליכו שלושה בקבוקי תבערה לעבר כוח של משמר הגבול.

"באים נערים בלי דרך ארץ, בלי תורה, בלי קדושה, אוחזים במצווה הזאת כמו עטלפים, אוחזים בטלפיים טמאות, זורקים אבנים וזורקים בקבוקי תבערה, פחדנים, מתגנבים מאחורי כוחות הביטחון שלנו ומנסים לרצוח אותם?

"אין לכם אומץ, אין לכם חוט שדרה, אין בכם רוח, אין בכם תורה, אין בכם קדושה, אין בכם אהבת ישראל ואין בכם אהבת ישראל''.

הירשפלד ממשיך: ''אין לך שמץ של חיבור לאדמה, אין לכם חיבור לשכינה, אין לכם חיבור למצווה הגדולה שאנחנו עושים כאן. תעופו מכאן, קחו את עצמכם ותורידו את הידיים שלכם מהמצווה שלנו. זה לא לפחדנות שלכם. פחדנים מוגי לב. להחזיק בקבוקי תבערה ולהתגנב מאחורה?

"אם עם ישראל היה צריך להיעזר בלוחמים 'אמיצים' כמוכם היינו כבר מזמן בים. אתם מנוערים מאומץ ומונעים מפחד, אתם קשים עם אחרים כי קשם לכם עם עצמכם. אין לכם חלק בהר הזה''.

את הסרטון הוא מסיים במילים: ''בשם המתים שקברנו פה, בשם הדם ששפכנו פה, בשם לילות ללא שינה שעברנו פה ובשם השנים הכי טובות שלנו שהשקענו באדמה הזאת כדי שתקום ותחיה, בשם כל הקודש שכל כך התאמצנו למענו''.