קורונה באיטליה
קורונה באיטליהצילום: איסטוק

"פצצה ביולוגית", כך כינה ראש עיריית ברגמאו האיטלקית את משחק שמינית גמר ליגת האלופות בין אטאלנטה האיטלקית לולנסיה הספרדית.

היה זה ב-19 בפברואר, ארבעה ימים לאחר שאובחן חולה קורונה ראשון באיטליה שהייתה באותם הימים שאננה ביותר. במסגרת שלב שמינית גמר ליגת האלופות, אירחה אטאלנטה האיטלקית את ולנסיה הספרדית במשחק שהועתק לאצטדיון סן סירו שבבירה מילאנו.

40 אלף אוהדים מילאו את היציעים מפה לפה לאור ההצלחה האדירה של הקבוצה האיטלקית, רבים מהם היו מהמחוז המודבק, דבר שעל פי ההערכות הביא להדבקתם של מילוני אזרחים, באיטליה ובספרד.

מי שמתח ביקורת קשה על קיום המשחק הוא לא אחר מאשר ראש עיריית ברגמאו ג'ורג'יו גורי שעירו נחשבת ל"בירת הקורונה" באיטליה כשמעל ל-7,000 תושביה כבר נדבקו בנגיף המבהיל, רבים מהם נדבקו מאותו המשחק. "אם הווירוס כבר התפשט, כל 40 אלף האוהדים נדבקו", אמר גורי והוסיף "אף אחד לא ידע שהווירוס כבר מתפשט בין כולנו. היו חבורות גדולות של אנשים והרבה מגע בערב ההוא, הווירוס פשוט עבר מאחד לשני".

גם דייגו גודין, בלמה של קבוצת הפאר האיטלקית אינטר מתח ביקורת קשה על ההתאחדות האיטלקית שלא עצרה את המשחקים במדינה בזמן. "היינו חשופים עד הרגע האחרון. ההתאחדות האיטלקית המשיכה למתוח את החבל עוד ועוד כדי לראות אם נוכל להמשיך לשחק, עד שהמצב היה פשוט בלתי אפשרי", אמר בלמה של נבחרת אורוגוואי שהגיע לישראל לפני מספר חודשים למשחק הראווה מול נבחרת ארגטנטינה ומסי.

אך כאמור איטליה וברגמאו לא לבד. לפני כשבועיים החלה המגיפה להתפשט גם אצל שחקני ואוהדי ולנסיה, כששלושה משחקני הקבוצה הבוגרת נדבקו בנגיף. מספר ימים לאחר מכן הצטרפו אל אלה עוד ועוד שחקנים, אנשי צוות ואוהדים שהמכנה המשותף לכולם היה - משחק שמינית הגמר באיטליה, ומי יודע, אולי המגיפה שהתפשטה בספרד הגיעה גם היא בשל אותו המשחק.