למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: פלאש 90

יו"ר ארגון זק"א, יהודה משי זהב, התייחס להלוויה ההמונית שהתקיימה הלילה (ראשון) בבני ברק והדגיש כי רוב הציבור החרדי מקפיד על הנחיות משרד הבריאות.

''התביישתי בעצמי, התביישתי בציבור, התביישתי בחילול השם שזה גורם", אמר משי זהב לגלי צה"ל. "לא מדובר בציבור שלא יודע לקרוא, הוא מבין יותר מכל אחד אחר את 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'.

"כבר אין מילים, מדובר על נגיף בלי גבולות שחוצה מגזרים, ויודעים כולם מה קורה בבני ברק, עוד רגע לא יהיה בבית בלי אדם נגוע''.

יו"ר זק"א תוהה מדוע המשטרה לא פיזרה בכוח את ההלוויה ההמונית, ''אני בא בטענות למשטרה, אם היה מדובר בפצצה מתקתקת - כמו מחבל, המערכת יודעת לטפל. זו פצצה מתקתקת מה שהיה בהלוויה''.

כשנשאל מה דעתו על האפשרות שיוכרז סגר כללי על בני ברק, השיב: ''אם אין ברירה אז צריך לעשות את זה. רוב הציבור החרדי שומר על ההוראות של משרד הבריאות, יש קבוצה קטנה שעושה את זה אולי כחלק מהמערכה נגד הציונים, אבל הם לא מבינים שזה מראה כמה הם לא מתחשבים בזולת, הרי כל מה שהם עושים לא שווה כלום כשהם מהווים פצצה מתקתקת ובגללם אנשים יידבקו''.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ''מרבית אזרחי ישראל על כל גווניהם, כולל במגזר החרדי, הפנימו את ההנחיות ונשמעים אליהן. באשר להלוויה שנערכה הלילה בבני ברק, נציין כי הטיפול באירועים מסוג זה הינו מורכב ונדרש להפעיל שיקול דעת מפקדים וניהול סיכונים בשטח, כשהעיקרון המוביל במקרה זה היה סיום מהיר של הלוויה ומניעת עימותים והתקהלויות גדולות בהרבה שהיו מסלימים את המצב.

''נדגיש כי בימי שגרה משתתפים אלפי אנשים בלוויות מסוג זה, ואילו להלוויה הזו הגיעו מאות אזרחים בלבד, מיעוט יחסי של משתתפים במקרה זה אינו מקרי והוא נבע, בין היתר, משיחות מקדימות, הודעות כריזה לציבור ופעילות משטרתית במקום. גם המשתתפים שכן בחרו להגיע להלוויה היו מודעים להנחיות וטוב היה אם היו נשמעים להם ונמנעים מלהגיע. יחד עם זאת לאור הפרת ההנחיות וכיאה לארגון לומד, נפיק לקחים למניעת הישנות מצבים דומים''.

הרב אלימלך פירר מבקש: הישארו בבית