דני זמיר, ראש מכינת רבין
דני זמיר, ראש מכינת רביןצילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

מועצת המכינות הקדם צבאיות החליטה כי המכינות יעשו מאמץ מרבי כדי להתגייס לצרכים הלאומיים שעולים נוכח השעה. כל 55 המכינות התארגנו ללוז שגרה של למידה מקוונת ובד בבד התנדבות בקהילה.

עם החמרת הסגר התברר כי יש צורך בהגדרת נהלים וריכוז מאמץ לסיוע בחמישה מוקדים: קטיף פירות ההדר, שמרטפות לילדי צוותים רפואיים, סיוע לתפעול מרכזי מד"א הארציים, סיוע לקשישים ונזקקים בקהילות המקומיות לפי צרכי הרווחה, ותפעול מוסדות שצוותיהם חלו.

מועצת המכינות הקדם צבאיות הובילה בשיתוף פעולה מיוחד עם שר החינוך רפי פרץ, לצד ארגוני סיוע נוספים, מהלך פורץ דרך שבמסגרתו 2,500 מחניכי המכינות הגיעו למוקדי ההתנדבות השונים בשטח.

יוצא דופן במיוחד הוא סיפורו של מוסד החוסים 'עלה' בגדרה, שהמטופלים בו נותרו ללא צוות מפני שעובדי המקום נכנסו לבידוד. בשלב הראשון התגייסו חניכי מכינת גליל עליון לטפל בהם, כשהם לבושים בציוד מיגון.

בשבוע הבא יצטרפו אליהם חניכי מכינות נוספות. המכינות הקדם צבאיות מגלות מחויבות ויכולת ביצוע מיטביים בשעת אמת זו.

דני זמיר, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות: "אנחנו נותנים ביטוי לדרישה האולטמימטיבית 'מלמטה' של המכיניסטים לפעול. מתקשרים אלי נערים ונערות מדהימים שאומרים 'איך זה שאנחנו יושבים בבית כשהמדינה ואזרחיה צריכים אותנו?'. מסכת האישורים לא הייתה פשוטה, אבל שר החינוך חברינו הרב רפי פרץ התגלה בכל יכולתו ופתח את כל החסמים. חשוב לציין שבהחלטה שלנו להתנדבות מחוץ לבית נדרש אישור הורים, ומרביתם שותפים למהלך ומעודדים את ילדיהם לקחת חלק. עם כל הקושי, ורובו עוד לפנינו, זוהי שעת התגלות ענקית של עולם המכינות הקדם צבאיות".