שוטרים במאה שערים
שוטרים במאה שעריםצילום: יהונתן ולצר/TPS

מחר (שני) בשעה 09:00 בבוקר יחל פיילוט בכמה סניפים של רשתות שיווק ברחבי הארץ, במסגרתו יבוצעו בדיקות קורונה ללקוחות ולמוכרים בחנויות.

על פי הדיווח בחדשות 13, בכמה סניפים של "ויקטורי" בבאר שבע ו"רמי לוי" בירושלים ובמרכז, יוצבו עמדות שבהן ניתן יהיה לבצע בדיקות.

אם המהלך יסייע במיפוי חולים - הפיילוט יורחב לסניפים נוספים. המטרה היא להגיע ל-150-100 חנויות שבהן יתבצעו הבדיקות.

המשטרה אוכפת את הנחיות הבריאות במאה שעריםדוברות המשטרה

בתוך כך, שירות התעסוקה עדכן כי 21,254 ישראלים נרשמו היום בשירות ומתחילת חודש מרץ נרשמו בסך הכל 781,608 חסרי עבודה, 89.9% מהם בחל"ת - חופשה ללא תשלום.

המספר הכולל של דורשי העבודה בישראל הוא 939,459, יחד עם חלק מהמתייצבים הפעילים מהתקופה שקדמה למשבר הקורונה, כ-160 אלף. שיעור האבטלה ממשיך לטפס ועומד על 22.6%.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "על אף שנראה כאילו קצב ההרשמה לשירות התעסוקה הואט לעומת השבועות הקודמים, חשוב להבין - זו אינה בלימה וגם לא שינוי מגמה. עדיין מצטרפים בכל יום רבבות ישראלים למעגל דורשי העבודה בישראל, ובקצב הזה, ברור לנו שיהיו בישראל למעלה ממיליון דורשי עבודה עוד לפני חג הפסח.

''מסיבה זו, פרסמנו הערב את תוכנית החירום הלאומית שגיבשנו לצמצום ממדי האבטלה בישראל, ואנו מקווים שהמלצותינו ימצאו אוזניים קשובות. במקביל, היום עשינו צעד משמעותי לקראת השלמת העברת המידע על דורשי העבודה לביטוח לאומי, העברנו 96% מהנרשמים ומעתה ואילך כל יום נעביר את החדשים מיום האתמול. אנו מטפלים בכך במהירות האפשרית, כדי שהישראלים יקבלו את דמי האבטלה שלהם הם זכאים, עוד לפני פסח", סיפר גראור.