הרב מיכאל הרשקוביץ: להתפלל ביחידות, לא להיות סתום

רב היישוב נריה בבנימין, הרב מיכאל הרשקוביץ, פרסם סרטון לתושבים שבו הוא מבהיר בצורה חד משמעית כי אסור להתפלל במניין כלשהו בעקבות מגפת הקורונה.

"צריך להתפלל ביחידות ולא להתפלל במניין, איזה שלא יהיה", אמר הרב הרשקוביץ. "זו דעתי וכך אני עושה".

הרב הדגיש: "פה צריכים להתפלל ביחידות. זה פיקוח נפש, סיכון של רבים ובגלל שטויות שהרבה אנשים כביכול חשבו שעושים בזה צדקות הם גרמו לכל מה שקורה".

"אני אמרתי שהדבר הזה יקרה. לא בגלל נבואה אלא בגלל שרואים בכל העולם כולו שהמגפה הזאת הפילה המון חללים. צריך להבין שזה פיקוח נפש וזה מה שצריך להיות".

לדבריו, גם הרבנות הראשית הייתה צריכה להתעורר מוקדם יותר. "לדעתי הרבנות הראשית צריכה הייתה לומר שצריך לסגור את בתי הכנסת כי בענייני פיקוח נפש הגדולים צריכים להראות שהם עושים כדי להציל, זאת הלכה מפורשת".

"תראו מה קרה בבני ברק בגלל השטויות האלה אז לפחות תהיו קצת פקחים", אמר הרב. "שכל ישר מחייב את זה. אז אין מה להתווכח ואין מה לעשות ואם אנשים חושבים שהם עושים צדקות אז הם עושים דבר מרושע. זה דבר פשוט, פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה".

הרב הרשקוביץ תקף את האנשים ש"מתחכמים" וטוענים כי "מניין זה דבר חשוב וכל מיני שטויות מהסוג הזה. זה לא עומד מול העניין של פיקוח נפש של רבים. אדם מהתורה אסור לו לסכן את עצמו וכל שכן כשהוא הולך להזיק לאחרים".

"המגפה הזאת מגפה קשה אז אני חוזר על דעתי - לא אמרתי להיכנס לבית כנסת ואמרתי במפורש שאין קריאת התורה. אנשים עוברים על כל הדברים האלה ומסכנים את עצמם ואת הזולת, לא יעלה על הדעת דבר כזה. זו פגיעה בכלל, פגיעה בכולם. זה פיקוח נפש ריבונו של עולם. זו רשעות ולא צדקות", הוסיף.