הפועל ירושלים במשחקה האחרון באירופה
הפועל ירושלים במשחקה האחרון באירופהצילום: FIBA.BASKETBALL

יש פיתרון? זו הייתה אמורה להיות עונה היסטורית של הפועל ירושלים. אחרי שזכתה בגביע המדינה בכדורסל וניצחה 3 פעמים את היריבה המרה מכבי ת"א במשחקים מולה העונה, הגיעה הפועל לשלב רבע גמר ליגת האלופות של פיב"א כשהיא במרחק של 2 ניצחונות מאירוח שלבי הגמר, הפיינל-פור, של המפעל השלישי בחשיבותו באירופה.

בהפועל היו בטוחים כי במידה שיארחו את הטורניר היוקרתי באולמה הביתי, היכל הפיס ארנה שבבירה, אלה יזכו בתואר אירופי ראשון מאז 2004 שכן עוד לא הפסידו במסגרת האירופית באולמם הביתי.

ואז הגיע הנגיף המידבק ששיתק את העולם כולו ועולם הספורט בפרט והעתיד לוט בערפל.

כעת מסתמן כי הפיתרון בדרך, גם אם הוא אינו אידיאלי במיוחד. על פי דיווחים בתקשורת היוונית, מפעל הכדורסל השלישי בחשיבותו באירופה יתחדש בסוף חודש ספטמבר אבל במתכונת אחרת לגמרי וקרוב לוודאי גם עם סגל שחקנים אחר לגמרי.

על פי הדיווחים, בהנהלת פיב"א יוזמים קיום טורניר פיינל 8 שיתקיים על פני חמישה ימים באולמם הביתי של הירושלמים בבירה. על פי הדיווחים הרעיון יהיה לקיים את כל משחקי רבע הגמר על פי מה שהיה אמור להיות, כשלדוגמא הפועל ירושלים תשחק מול בורגוס הספרדית, המנצחת תעפיל לחצי הגמר ומשם לגמר.

זאת ועוד, על פי הדיווחים ביוון, ישנם גם תאריכים לקיום טורניר זה, כשזה ייצא לדרך ב-29 בפסטמבר וזהות האלופה תוכרע ב-4 באוקטובר, כל זאת רגע לפני פתיחת עונת 2020/21.

ביוון טוענים כי כל 6 הקבוצות שכבר הבטיחו את מקומן בשלב רבע הגמר תומכות ברעיון, כאשר שם בעיקר רוצים לשחק לעיני קהל אוהדים.

יש מי שמצביע על חוסר ספורטיביות במתכונת זו, כאשר סגל השחקנים של הקבוצות ישתנה לבלי היכר עד לפתיחת העונה הבאה, דבר שעשוי לגרום לשינוי במאזן הכוחות בין הקבוצות ולאובדן כוחה של מי שהייתה טובה יותר העונה מול יריבתה בשלבים המתקדמים. בין כך ובין כך, בפיב"א רוצים בעיקר לסיים את העונה הזו בצורה הטובה ביותר ולא להודיע על סיומה מבלי להביא להכרעה.