הרב דוד יוסף
הרב דוד יוסףצילום: קובי ריכטר/TPS

המאבק החרדי בקורונה: חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב דוד יוסף הבהיר הערב (ב') כי יש להלשין על מי שמקיים מניינים או על מפרי בידוד.

"אחרי התייעצות עם מומחים סגרתי לפני שבועיים את הכולל, מתוך כאב עצום ודמעות. הייתי לבד, היו שביקרו אותי, איך אני נותן הוראה להתפלל ביחיד. אנשים פעלו מתוך רגש. אני אומר: חבל שהייתי לבד, אם היו פועלים כמוני - אולי היינו במקום אחר", אמר בראיון לרדיו החרדי 'קול ברמה'.

לדבריו, "צריך להלשין על מי שמקיים מניינים או צריך להיות בבידוד. להתקשר למשטרה, לא להסס. מדובר פה בפיקוח נפש. כל יהודי שמונע בימים כאלה תפילה בציבור - שלא יהיה בליבו חשש, הוא עושה מצווה 'ואהבת לרעך כמוך' ומציל נפשות מישראל".

בדבריו טען כי יש גבאים שאינם מביאים את את המציאות כפי שהיא לגדולי ישראל. "צר לי על אותם אנשים שקרובים לגדולי תורה שלא מביאים להם את המציאות הנכונה. או שהם בעצמם יודעים או שמתרשלים בזה. יש עכשיו הוראה של כל גדולי התורה להפסיק את כל המניינים, מי שלא עושה כן - דינו חמור מאוד, כשל רודף".

"אין הבדל בין ב"ב לירושלים, הסכנה אותה סכנה. גם בירושלים לא לקיים מניינים, גם לא בשטח פתוח. במציאות, הציבור לא נשמר ונזהר ולא עושה את זה לפי ההוראות של משרד הבריאות. אני קורא לציבור לשמור על נפשו".