בני ברק
בני ברקצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הרב אשר ישעיה זלפריינד, אחד מחשובי הדיינים בחסידות בעלז, פרסם הבוקר (ג') מכתב נוקב לאנשיו בו הוא מבהיר כי מי שבוחר להפר את הנחיית משרד הבריאות ולהתפלל במניין הוא "קרוב להיות שופך דמים ח"ו בשוגג הקרוב למזיד ודמו ודם חביריו תלויים בראשו", כלשונו.

"בענין השאלה האם לארגן מניינים בגניבה על הגגות ובחדרי המדרגות ובכל מקום היכול להביא לאינטרקציה וקירבה פיזית בין אנשים אפילו ביותר משני מטר.

"עד כמה שידוע לי מהמציאות כעת נראה לענ"ד דיש להיזהר ולהישמר בכל היכולת שלא לפגוש אנשים גם לא במרחק שני מטר. והמזלזל בכך קרוב להיות שופך דמים ח"ו בשוגג הקרוב למזיד ודמו ודם חבריו תלויים בראש המזלזל ומיקל בזה השם ישמרנו.

זכינו למצוה נדירה של פעם בכמאה שנים - מצוות הצלת נפשות כפשוטה ע"י כולנו לא רק חברי הצלה לא רק מנתחי לב והוא סגולה הכי גדולה לקבלת התפילות.

"כל השומר את עצמו מלצאת מחוץ לבית שלא לצורך חיוני כקניית מצרכים ופרנסה הרי הוא עסוק בהצלת נפשות בפועל ממש וזכותו גדולה עד אין לשער".

עוד הבהיר כי "כל השומע לענ"ד (לעניות דעתי ב.ש.) ירחק נפשו בימים אלו מתפילה בציבור אפי בשטח פתוח. זה בלתי אפשרי שלא להתקרב זה לזה. ועל פי חכמת המתמטיקה והסטטיסטיקה כל פגישה בודדת כהיום שוות ערך לפגישה עם יותר ממאות אנשים לפני שבועיים.

"בימים אלו מתחילים לראות את זרעי המוות והפורענות שנזרעו בפגישות זה עם זה לפני כשבועיים אמנם בעיקר בחו"ל אבל זה בדרך לכאן על כל שונאי ישראל והלוואי והשי"ת יחוס וירחם עלינו שאתבדה. התורה מעידה עלינו רק עם חכם ונבון וגו' ואיזהו חכם הרואה את הנולד.

בדבריו הבהיר נחרצות: "התפילה ביחידות בימים אלו אינו קולא אלא חומרא. ולא חומרא להידור אלא חומרא וחובה מעיקר הדין. בשביל להינצל מאיסור רציחה הקרוב למזיד ח"ו. כל המתפלל ביחידות בבית יקבל על זה שכר השמור למציל נפש אחת ונפשות רבות מאד מישראל.

בדבריו הגן על החרדים המוחים בעד המזלזלים. "עד עתה היתה דעתם של המתריעים כקול קורא במדבר. אולי יש שמסתכלים עליהם בעניין זה כתמהוניים והזויים וזה מרתיע ולא נעים לדבר באופן כל כך חריף אבל אני הקטן כשלעצמי אינני יכול לטמון את ראשי בחול.

"הסכנה ברורה! הכתובת רשומה על הקיר! חוסו על נפשותיכם והתפללו בבית ואל תצאו איש מפתח ביתו וכל המתפלל בבית מציל נפשות ויבא על שכרו".