אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: יואב ארי דודקביץ, פלאש 90

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) פנה לשר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ בדרישה לפצות באמצעות זיכוי בכרטיס ה'רב קו' או הארכת מנוי "חופשי חודשי' ללקוחות שרכשו מנוי בחודש הנוכחי ולא יכלו לנצל את הזכאות לנסיעות בגלל הגבלות הממשלה על יציאה מהבית.

"בעקבות מצב החירום, חלו מגבלות על יציאה מהבתים וחלק גדול ממקומות התעסוקה הונחו לעבור למתכונת של עבודה מהבית ועובדים רבים הוצאו לחל"ת. במקביל צומצמה התח"צ עד להשבתה כוללת.

"כתוצאה מכך אלו שרכשו מנוי 'חופשי חודשי' בתחילת החודש הפסיקו את השימוש בתח"צ ימים ספורים לאחר מכן ובעוד מטה לחמם נפגע ולעיתים מצבם הכלכלי דחוק מאוד, הם נאלצים לספוג הוצאה נוספת ולשלם על מנוי שאין להם צורך בו בעקבות כך שנבצר מהם לנצל את זכאותם לנסיעות בחודש זה".

בדבריו דרש כי משרד התחבורה יאפשר לקבל פיצוי כספי על כך. "לכן נדרש כי משרד התחבורה יפעל לתיקון המצב של תשלום על דבר שאין בו שימוש ויתן זיכוי כספי לרוכשי מנוי 'חופשי חודשי' או הארכתו בהתאמה לימים בהם צומצמה והושבתה התח"צ והיו הגבלות הממשלה על יציאה מהבתים".

ח"כ אשר הוסיף כי "גם בתקופת החירום השוררת במשק ואף לאחריה, נמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי להקל את ההתמודדות הכלכלית היומיומית על מאות אלפי משפחות שנקלעו למצוקה בעקבות המצב ונדרוש לשם כך את שיתוף הפעולה של כל משרדי הממשלה".