30 מכונות הנשמה ראשונות יצאו מפס הייצור לטיליםדוברות משרד הביטחון

כחלק מהמאמץ הלאומי להגדיל את מספר מכונות ההנשמה בישראל, חברת אינוויטק מרעננה המתמחה בייצור מערכות רפואת חירום, חברה לתעשייה האווירית לצורך הקמת פס ייצור של מכונות הנשמה, על פי דרישת מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) ומשרד הבריאות.

במבצע מיוחד, באמצעות המרכז הטכנולוגי הלאומי במלחמה בקורונה, בהובלת מפא"ת במשרד הביטחון, הוקם בתעשייה האווירית בתוך ימים, קו ייצור לאספקת מערכות הנשמה מסוגVentway Sparrow . לפנות בוקר נחנך הקו במפעל המסווג של התעשייה האווירית והושלמה הרכבה ובדיקה של עשרות מכונות הנשמה ראשונות.

המנשם מסוג Ventway Sparrow הינו מתקדם מסוגו, מופעל טורבינה, קל משקל, פשוט לשימוש ומאפשר הנשמה איכותית פולשנית ולא פולשנית, לילדים ולמבוגרים.

המנשם נבחן לעמידה בתקנים הרפואיים המחמירים ביותר, נמצא כיום בשימוש בתי חולים, ושירותי חירום רפואיים בארץ ובעולם ומעניק טיפול נשימתי תומך חיים למטופלים במתארים רפואיים שונים כולל במשבר הקורונה.

לטובת קו הייצור של מכונות ההנשמה הקצתה התעשייה האווירית את מיטב המוחות שלה ושטח מיוחד בקו ייצור של טילים (שלא ניתן להרחיב אודותיהם).

קו ייצור המנשמים נבנה על מנת לאפשר את הרחבת יכולות הייצור והבדיקה של מכונות מסוג Ventway Sparrow בלוח זמנים קצר העונה לצו השעה. מהנדסי הטילים והחלל של החברה התגייסו לטובת המשימה ועוסקים בהערכות הנדרשת לטובת ייצור סדרתי של מכונות ההנשמה.

מעבר לפעילות לבניית קו הייצור והאצתו, משרדי הביטחון והבריאות, יחד עם אינוויטק והתעשייה האווירית, מתמודדים עם אתגרים בינלאומיים בשרשרת האספקה ואל מול ביקושי שיא וקשיים ברכש רכיבים. כל הגורמים במדינת ישראל חברו על מנת להשיג את הנדרש לייצור המנשמים.