חתונה, פרחים, זוגיות, יין, אילוסטרציה
חתונה, פרחים, זוגיות, יין, אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ההגבלות החדשות עליהם הכריזו במשרד הבריאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, גרמו ללא מעט בעלי אירועים לתהות כיצד הם יערכו את האירוע שלהם מבלי לעבור על ההנחיות.

מי שזיהה את הבעיה הוא יוסף פריסמן, מארגן אירועים ובעל משרד הפקות, שיצא בימים האחרונים עם מגוון פתרונות לאירועים השונים.

אחד הדברים עליהם צריך לתת מענה הוא נושא החתונות. מצד אחד הוראות משרד הבריאות מתירות השתתפות מאוד מצומצמת של אנשים ומצד שני הזוג רוצה להקים את ביתו החדש בשמחה גדולה, "ברוך השם החיים לא נעצרים, ואנחנו נתקלים בהרבה שמחות בימים האחרונים ואנשים גם שומרים על הכללי וגם חוגגים", מספר פריסמן, "הדבר החשוב ביותר שהחתן והכלה ובעלי השמחה, ירגישו שכולם שמחים בשמחתם ושהחתונה שלהם היא הדבר הכי חשוב ברגע זה למרות שהכמות המשתתפים קטנה יותר".

אחד הפתרונות הקלים, והזולים ביותר זה שידור חי מהאירוע "שידור חי של החתונה זה פשוט וקל ביותר היום", ממשיך פריסמן "השבוע קיימנו חתונה שהזוג לא הסתפק בשידור החי, והיה חשוב לו שכל הקרובים והחברים, יקבלו לביתם שי מהחתונה, בחשיבה יחד הפקנו דיסק און קי עם הרגעים המרגשים, וב"ה 250 דיסק און קי כבר בדרך לכל המשפחה והחברים, זה שימח את הזוג, ואנחנו נתנו את המענה. זה מזכרת יחודית ומחברת".

הוא מספר כי יש לחץ שהסבא והסבתא יגיעו כי בלעדיהם אי אפשר לעשות חתונה, אבל מצד שני אנחנו רוצים שהם יהיו בריאים. לכן אנחנו מביאים להם את החופה הביתה. לאחר שהקורונה תסתיים נוכל לעשות גם אירוע גדול סביב שולחנות ערוכים בשביל לחגוג עם הזוג הצעיר.

"אבל עד אז חשוב לנו שכל אחד ירגיש באירוע שלו שזה האירוע הכי חשוב ושזאת תהיה התחושה גם של החוגגים מרחוק. אנשים נכנסים להיסטריה, וללחץ, בקצת חשיבה אני בטוח שכל אחד ימצא את האפיק שישמח ויתן לו מענה - אל תבהלו יש פתרונות, זה המסר שאני מעביר לאנשים".

בת מצווה עם החברות בזום

לא רק בגזרת החתונות, מוצעים עצמם אנשים בימים אלו, ללא מענה. בנות בת מצווה רבות ושמחות נוספות נמצאות באותה בעיה "זה קשה לנערה לוותר על האירוע הגדול שהיא תמיד חלמה עליו ולוותר על השתתפותם של המשפחה הקרובה והחברות. לכן אנו מציעים שלל רעיונות שדרכם יהיה ניתן לחגוג את הבת מצווה יחד איתם אבל מרחוק".

לדוגמה אנחנו מציעים לקיים תחרויות עם החברות דרך תוכנת ה- ZOOM, להביא קוסם, אומן או כל מפעיל אחר, שיעביר סדנא לכולם דרך הרשת, ויחבר בין כול החוגגים. בנוסף אנחנו מציעים גם שירות קייטרינג שיפזר את המנות בין בתי החברות בשביל שהן ירגישו חלק מהשמחה.

אירועים נוספים שצריך להערך אליהם תחת הקורונה הם ימים הזיכרון הקרבים, אשר למשפחות יהיה קשה לקיימם, וחלקם יצטרכו לוותר לראשונה על ההגעה לבית העלמין. פריסמן מציע למשפחות את האפשרות להכין סרט על החלל ולשדר אותו ביום הזיכרון דרך הרשת למשפחה, לחבריו וליתר המכרים והמוקירים שלו, כך כל אחד יוכל גם לשלוח ולדבר עליו, וגם יצא סרט מכובד לזכרו של החלל.

למרות הקורנה - להמשיך את חיי הקהילה

"חיי הקהילה ביישובים ובקהילות חייבים להמשך, יתרה מזו, דווקא כעת התושבים, בעיקר הילדים זקוקים למעטפת - לארועים, להרצאות ולהפעלות".

פריסמן מציע להביא את המפעילים ואומנים לבתי הקהילה דרך הרשת "במקום שההרצאה או הקוסם לילדים יהיה במועדון היישובי או בבית העם - נעביר אותו לסלון של כל משפחה - אני קורא לזה 'מהמועדון הקהילתי למחשב הביתי".

רכזי הקהילה כבר מבינים את זה, "הם מבינים שהם צריכים לתת מענה לתושבים, וגם התושבים רוצים את זה. לכן שימוש נכון ברשת יכול להעביר את האירועים בצורה מקסימלית לכל חברי הקהילה וליצור תוכנית מגבשת ומהנה לכולם", מסביר פריסמן.

לאור המצב החדש מה שתופס הוא נושא הדיגיטל והשימוש הנכון בכלים שמציעה לנו הרשת, "בעלי עסקים ואומנים לא צריכים להישבר, הם צריכים להכיר את האפשרויות השונות של הדיגיטל ולעבוד איתם. נכון זה ירידה בהכנסה, אבל זה המצב כעת. אנשים מסתגרים בבתים שלהם ואנחנו צריכים לתת להם את המענה לילדים עם שלל הפעלות על מנת שהם יוכלו להישמע להנחיות ובקלות. יש לך הרצאה? יש לך מופע או הצגה? אני ממליץ אל תשב סתם בבית, תמצא את הפתרון לעלות את זה ברשת ולהמשיך להפעיל את העסק", ממליץ לסיום לבעלי עסקים.

יוסף פריסמן, ישמח לענות על כל שאלה ולייעץ בכל עניין בתחום

בטלפון 052-940-7617 או במייל [email protected]