יעקב אשר
יעקב אשרצילום: חזקי ברוך

על רקע ההסתה המשתוללת כלפי המגזר החרדי, מסביר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) את ההבדל בין ניהול משבר ויראלי בעיר צפופה כבני ברק על פני ניהולו בערים חילוניות בהם המרחבים הפתוחים גדולים יותר.

"הרבה יותר קל לנהל בזמני משבר, עיר עם משפחות קטנות של שני ילדים וכלב מאשר עיר גדולה ברוכת ילדים וצפופה כמו בני ברק", אמר בראיון ל'קול ברמה'.

לדבריו, האתגר גדול ומורכב והפתרונות יותר דרמטיים, "נעשים צעדים לא פופולריים וקשים לאוכלוסיה במיוחד בערב חג ואנחנו עומדים מאחורי רה"ע והצוות המקצועי בביצוע מהלכים אלו".

על ההסתה המשתוללת כלפי המגזר כולו, אמר אשר כי "אלו שתופסים 'טרמפ' על הציבור החרדי ומנהלים קמפיין להשחיר את פניו, זו תופעה חמורה ובזויה שאנחנו כבר התרגלנו אליה גם בזמני שיגרה".

עם זאת הבהיר: "זה לא פותר אותנו מהאחריות לעשות את מה שצריך כדי שעקומת ההדבקה תרד והעיר תחזור לשיגרה גם בצעדים לא פשוטים".

בכל הנוגע למשבר ברחוב החרדי בבני ברק אמר כי "התהליך בבני ברק צריך להתמקד בבלימה של התפשטות הנגיף. 1.שמירה קפדנית על הכללים במרחב הציבורי 2. העברה של חולים ממשפחות גדולות שלא זקוקים לאישפוז, מהבתים למלונות. 3.העברה של מבודדים ממשפחות גדולות למתחם ב'אור החיים' שהוכשר לכך".