מתן פלג
מתן פלגצילום: אור אלכסנברג

תנועת 'אם תרצו' הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה נגד משרד החינוך בעקבות אי העברת מידע על פי 'חוק חופש מידע' בנוגע לתוכניות לימוד חינוכיות חיצוניות של ארגוני שמאל במערכת החינוך.

בין התוכניות שהתבקש המשרד למסור עליהן מידע וממונות על ידי 'הקרן החדשה לישראל': תוכנית של 'פורום המשפחות הישראלי- פלסטיני' שהפגיש תלמידים עם משפחות מחבלים ותוכנית לזכויות אדם של ארגון השמאל 'האגודה לזכויות האזרח'.

בעתירה נטען כי משרד החינוך השיב לבקשה הראשונית של התנועה באופן לא ענייני ואמר כי המידע אינו מצוי ברשותו.

ב'אם תרצו' תהו איך משרד החינוך, שאמור לפקח על תכני הלימוד, אינו יודע אילו תוכניות לימוד נלמדות בפועל בבתי הספר. "משרד החינוך טוען שמידע המצוי ברשותו איננו מצוי ברשותו ונמנע מלפרט כנדרש בחוק מה הם האמצעים הסבירים שננקטו בטרם הכריע כי המידע אינו נמצא ברשותו".

היועצים המשפטיים של התנועה, עו"ד ערן בן ארי ועו"ד זיו מאור, הסבירו כי "משרד החינוך השקיע המון במערכת בקרה שנועדה למנוע מארגונים פוסט ציוניים להסתנן למערכת החינוך, אבל מסרב להשתמש בה. כשדרשנו מידע חשוב על הארגונים הללו - נתקלנו בהקטנת ראש וגרירת רגליים. אם במשרד החינוך לא מבינים את האחריות שלהם להגנה על הילדים מתכנים מסוכנים - נותר לקוות שבית המשפט יזכיר להם".

מתן פלג, יו"ר תנועת 'אם תרצו' הוסיף, "למשרד החינוך חדרו ברבות השנים עשרות ארגונים פוסט ציונים הפועלים במימון זר להחלשת הזהות היהודית והציונית של תלמידי ישראל. מדובר במחדל גדול, אבל בר תיקון. מערכת החינוך יכולה לרפא את עצמה. אבסורד לראות שבמקום להודות לתנועה, על כך שהזזנו למענה את הלוט, משרד החינוך מסתגר ובוחר בהכחשה".

מדינת ישראל לא תוכל להבטיח את עתידה, אם תלמידיה לא יאמינו במדינת ישראל כמדינה ציונית ולא ידעו להסביר את צדקת דרכה ההיסטורית והמוסרית. במשרד החינוך כנראה שכח שלפני מספר שנים חוקק חוק נגד כניסת אותם ארגונים למערכת החינוך ולכן הם מוסיפים חטא על פשע ומאפשרים לאותן תוכניות לפעול, תוך הסתרת המחדל מן הציבור. הגיע הזמן שמשרד החינוך יפסיק את שיתוף הפעולה עם השמאל הקיצוני", דברי פלג.