השר אופיר אקוניס
השר אופיר אקוניסצילום: דוברות

בהמשך להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוקם הבוקר (רביעי) צוות שרים בראשותו של שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס שיתכלל את הטיפול בצרכיהם של האזרחים הוותיקים.

בצוות יקחו חלק שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון ושר הביטחון נפתלי בנט.

במהלך היום התקיימה ישיבת שרים טלפונית ראשונה בנושא, בסיומה הינחו השרים את מנכ"לי המשרדים השונים לגבש תכנית לטיפול בצרכי האזרחים הוותיקים בתחומי משרדם ולהגישה לשרים בתוך 24 שעות לצד בקרה ופיקוח של כלל הפעולות שנעשו עד כה למען האוכלוסייה המצויה בסיכון.

את המסקנות יגיש הצוות לראש הממשלה שיחד יקדמו את הנושאים דרך החלטות ממשלה או תיקוני חקיקה בהתאם לצורך.

השרים שוחחו בין היתר על הצורך במניעת התפרצות הנגיף במוסדות הגריאטריים תוך המשך פעילותם הסדירה וכן על העלאת היקף הבדיקות במסגרות החוץ ביתיות המיועדות לאזרחים הוותיקים.

הם נדרשו לסוגיית הגברת הבקרה והפיקוח על כניסות מבקרים למסגרות גיל הזהב וכן המשך מניעה של התפרצות הנגיף גם במוסדות אלו.

סוכם על חיזוק שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים המפעילים את תכנית "משמרות הזהב" של פיקוד העורף, משרד העבודה והרווחה והמשרד לשוויון חברתי, דרכה מספקים מנות חמות לכ-100,000 אזרחים ותיקים כיום תוך שאיפה להגיע לכ-300,000 בתי אזרחים ותיקים בכל רחבי הארץ.

בנוסף דובר על פתרונות לבעיית הבדידות בקרב האזרחים הוותיקים בתקופה זו, בנוסף לפעילות מתנדבי הרווחה וחיילי פקע"ר והמוקדים של משרדי העבודה והרווחה והשוויון החברתי.

מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, ד"ר אביגדור קפלן, ירכז את כלל תחומי האחריות המקצועיים לצד עמיתיו מנכ"לי המשרדים השותפים וכן נציגי המועצה לביטחון לאומי ומשרד הבריאות.

בהתאם לצרכים שיעלו יצטרפו גם גורמים ממשרדי המשפטים וביטחון הפנים. אחה"צ התקיימה שיחה משותפת של כלל המנכ"לים וגורמי המקצוע בכדי לקדם את שלל הנושאים.

השרים הדגישו שהקמת צוות ייעודי לנושא יאפשר ראיה הוליסטית של צרכי האזרחים הוותיקים בישראל ודאגה לשלומם בזמן שהם שוהים בבתיהם.