חמ"ל השליטה המיוחד לקורונה בפיקוד צפון
חמ"ל השליטה המיוחד לקורונה בפיקוד צפוןצילום: דובר צה"ל

בצל התפשטות נגיף 'קורונה', השתנה אורח החיים בפיקוד הצפון לגמרי. ההנחיות החדשות הביאו איתן אתגרים שונים, אליהם התאים את עצמו אגף הרפואה הפיקודי וזאת על מנת לשמור על המשאב היקר ביותר – החיילים והמפקדים.

"אנחנו לוקחים אחריות מלאה על בריאות החיילים" , אומר ע. מר"פ צפון רס"ן ד"ר דודי סגל, "אנחנו ספק הרפואה שלהם, אבל גם המפקדים שלהם, ושמים את כל כובד המשקל על כתפינו".

אנשי הרפואה של פיקוד צפון הקימו מערך שלם של פעולות המהוות מעטפת רפואית מקצועית למענה יעיל ומקיף למשרתים.

ראשית, הוקם בפיקוד "חמ"ל קורונה" הפועל 24/7 ומאויש בצוות שבראשו רופא בכיר. החמ״ל משמש כ"קו חם" עבור כלל חיילי הפיקוד, במטה, בשטח או בבידוד בבית, עבור פניות רופאים צבאיים וקרובי משפחה הזקוקים למידע, ייעוץ והכוונה.

בנוסף, הוצבו במוצבים הרחוקים אמצעים טכנולוגיים המאפשרים מתן שירותי רפואה מרחוק באמצעות מפגשי online עם רופאים בכירים במענה מהיר המונעים מפגשי פנים מול פנים, דבר שהופך את המרפאה ל"מרכז הדבקה".

"אנחנו חייבים לייצר מערכת שתשמור על סטנדרט טיפול גבוה גם במציאות המשתנה״, מצהיר רס״ן ד"ר סגל.

ביום חמישי לפני כשבועיים התקיימה התקיימה השתלמות לכלל רופאי הצבא, בהובלת מפקד אגף הרפואה של פיקוד הצפון, אל״מ ד"ר ארז קרפ לצורך למידה וביסוס הידע. ד"ר סגל מספר כי ״באגף מייצרים פלטפורמות נוספות כדי ללמד את הרופאים לעבוד ׳תוך כדי ריצה׳".

במהלך המפגש, שהתקיים באמצעות היישומון ZOOM, הרופאים קיימו התייעצויות וביצעו סימולציות של איפול במקרים קליניים, מנת להרחיב את הידע ולדייק את המענה הניתן לחיילים, "אנחנו חייבים להזין את הרופאים שלנו במידע מדעי מאומת ומדוייק כדי שיוכלו לתת למפקדיהם עצות נכונות שמבוססת על מדע ולא על תחושות״, אמר ד"ר סגל, ״אנחנו מתכננים להקדיש תשומת לב רבה לנושא הלימוד וההטמעה של שיטות העבודה החדשות, ויש עוד מספר יוזמות על הפרק שמיועדת לתהליך זה״.