מטוס אל על בדרכו להמראה ממלבורן
מטוס אל על בדרכו להמראה ממלבורןצילום: דוברות משרד החוץ

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה לאנשי משרדו לסייע ליהודים בעלי אזרחות של מרוקו וישראל, להגיע לארץ.

זאת לאחר שהגיעו אליו פניות מהקהילה היהודית במרוקו לסייע בהגעתם לישראל של עשרות יהודים.

"הנחיתי את אנשי משרד החוץ לתת להם כל סיוע שידרש לשם הגעתם לישראל, בטיסה מסחרית, או בטיסה פרטית שהם יארגנו - תוך הקפדה על כל הכללים הדרושים לשמירת שלום הציבור בישראל", כתב השר בחשבון הטוויטר שלו.

במשרד החוץ אמרו לערוץ 7 כי מתקיים קשר שוטף עם האזרחים שפנו לשר. "אנחנו בקשר שוטף עם אנשי הקהילה היהודית במרוקו ועוקבים אחרי מצבם".

"כמו כן במרוקו יש מספר אזרחים ישראלים המעוניינים לשוב לביתם בארץ, ומשרד החוץ בוחן אפשרויות להחזרתם בין אם בטיסה מסחרית או בטיסה פרטית שתוסדר לצורך העניין", נמסר מטעם המשרד.

ד"ר שמעון אוחיון, מנהל מרכז דהאן למורשת קהילות ישראל במזרח ובמערב, אמר בתגובה: "כיושב ברית יוצאי מרוקו בישראל אני מברך את ממשלת ישראל ואת שר החוץ ישראל כץ על תשובתם החיובית לקריאות העזרה מן הקהילה היהודית במרוקו, לסייע בהבאתם של משפחות המעוניינות לעלות לארץ בשעה קשה זו. זו דוגמה ומופת לקשר בין היהודים בארץ ובעולם בבחינת 'כל ישראל ערבים זה לזה'".

"קהילת יהודי מרוקו היא קהילה קטנה, שקיבלה מכה קשה במגפת הקורונה. לפי מה שאנו יודעים, כבר עתה יש כחמישים אנשים שנפטרו, מתוך קהילה המונה סה"כ 1,500 איש. חלק מן המעוניינים לחזור הם גם בעלי אזרחות ישראלית מעוניינים להיות בארץ בשעה הקשה הזאת. מדובר בהחלטה ברוכה ולא נותר אלא לצפות למימושה בהקדם", הוסיף אוחיון.

במקביל, אחר הצהריים (חמישי) המריאה ממלבורן שבאוסטרליה טיסת החילוץ של אל-על ועליה 180 ישראלים בדרכם חזרה הביתה לישראל.

בשבועות האחרונים ביצעו חברות התעופה הישראליות אל-על, ישראייר וארקיע עשרות טיסות חילוץ לבקשת משרד החוץ לכל רחבי העולם במטרה להחזיר ישראלים לארץ.

שר החוץ כ״ץ אמר כי הפעילות להשבת הישראלים תימשך כל עוד יהיה בה צורך. "אנחנו עובדים יום ולילה לסייע לכל ישראלי בעולם לחזור לארץ ולא ננוח עד שנצליח לאפשר לכולם לחזור. תקופה כזו של משבר עולמי בשל מגפת הקורונה מקשה על ההגעה לארץ, אבל הנחתי את עובדי משרד החוץ לעשות ככל שנדרש לסייע לכל מי שמבקש לחזור לארץ".

"ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם לישראלים בתקופה קשה זו", סיכם השר כ"ץ.