השרה חוטובלי
השרה חוטובליצילום: לורה בן דוד

שרת התפוצות ציפי חוטובלי (הליכוד) קיימה מפגש 'זום' עם קבוצת נציגים של תנועת נוער הריבונות, ובו התייחסה לסוגיית המו"מ הקואליציוני ודרישת הליכוד לקבל חופש הצבעה בסוגיית הריבונות.

השרה הדגישה את חשיבות הריבונות ואת המחויבות להגשמת החזון בצוהר המדיני הפתוח עוד טרם הבחירות בארה"ב.

לשאלת 'תכנית המאה' של הנשיא האמריקאי והסעיפים הנוגעים להקמתה של מדינה פלשתינית, קובעת השרה חוטובלי כי ישראל אינה מחויבת לאמץ את התכנית שאינה אלא הצעה אמריקאית ולא מעבר לכך.

לדבריה חלק מההבנות עם האמריקאים הוא שממשלת ישראל לא תאמץ את התכנית כפי שהיא ותכנית זו מצטרפת להצעות קודמות שהוצעו מוושינגטון.

חוטובלי קובעת כי תכנית מדינית הופכת מסוכנת כאשר היא מתקבלת על ידי ממשלת ישראל, מה שאין כן במקרה זה. "אנחנו מאמינים שיש חלקים מאוד טובים בתכנית, כמו שזכות השיבה הפלשתינית לא קיימת, שירושלים המאוחדת תישאר בריבונות ישראל, שכל ישובי יהודה ושומרון תחת ריבונות ישראל", אומרת השרה הרואה בהסכמה האמריקאית לכל אלה מתן כוח לישראל ביום בו תפתח בהליכי ריבונות ותזדקק לחיזוק מול מציאות מדינית הצפויה להתנגד למהלך.

מעבר לכך, היא מדגישה, אין צורך לאמץ את התכנית ככתבה וכלשונה על ידי ממשלת ישראל, עובדה המעקרת את סכנותיה של התכנית.

עוד הוסיפה השרה חוטובלי בהתייחס למו"מ הקואליציוני וציינה כי במהלכו לא עלתה דרישה של 'כחול לבן' לאימוץ תכנית טראמפ כלשונה, אלא קיימת דרישה של הליכוד למתן חופש הצבעה בסוגיה זו.

נציג הנוער ציין באזני השרה חוטובלי את תשובתו של יו"ר צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד, השר יריב לוין, לפניית נוער הריבונות אודות החשש ממדינה פלשתינית, וקביעתו לפיה דרישת הליכוד מתמקדת בהחלת הריבונות ולא בעניינים אחרים, כהגדרתו. חוטובלי מצידה הצטרפה לדברים וקבעה כי אכן מפלגתה דבקה בדרישת הריבונות ואין כל כוונה לאפשר הקמת מדינה פלשתינית. "אנחנו מתנגדים למדינה פלשתינית ונעשה הכול כדי שהריבונות תהיה חלק מקווי היסוד של הממשלה. כן לריבונות, לא למדינה פלשתינית".

בהמשך הדברים הדגישה חוטובלי את החשיבות אותה היא רואה בפעילות הנוער המהווה רוח גבית למנהיגות המבטאת את הרוח העולה מהעם, כפי שהיא באה לידי ביטוי בפעילותם של חברי נוער הריבונות. חוטובלי הזכירה את התמורות שהתחוללו בתודעה הציבורית בישראל, מאז הימים בהם לפני כעשור איש לא הציג את תכנית הימין, לעומת הימים הללו בהם תכנית הריבונות היא זו הניצבת על השולחן המדיני, ואינה יורדת מסדר היום בין השאר בזכות פעילויות הסברה כדוגמת אלה של נוער הריבונות.

לשאלת הנוער הבהירה חוטובלי את חשיבות חופש ההצבעה אותו דורשת תנועת הליכוד בממשלה. זאת בהנחה שהרוב השמור למחנה הימין סביב שולחן הממשלה יביא לאישור מהלך הריבונות, ובהמשך ניתן יהיה להביא את ההצבעה גם לאישור הכנסת, אישור שאינו מחויב על פי החוק.

לדברי חוטובלי ל'כחול לבן' ברור שנושא הריבונות הוא קו אדום בעבור הליכוד, וסירובם לדרישות בנושא זה תביא למערכת בחירות נוספת שגם הם אינם מעוניינים בה. לטעמה דרישת חופש ההצבעה היא לגיטימית ומאוזנת כשאין בה דרישה להצבעה של 'כחול לבן' בעד המהלך.

השידור המשותף עם השרה נחתם בדבריה של יהודית קצובר ונדיה מטר שהסבירו את סכנתה של תכנית טראמפ הכוללת הקמת מדינה פלשתינית על 70 אחוזים משטחי יהודה ושומרון, צעד לו תתנגד התנועה בכל דרך. "כפי שהתנגדנו לתכנית אוסלו והיא נעצרה, לצערנו מעט מאוחר מדי, אסור לנו לאבד את מה שיש בידינו ונגיד במפורש שתכנית טראמפ גרועה. לא לתוכנית טראמפ. כן לריבונות ציונית אמתית".