רבני ראשיים מכל העולם: שמרו את השבת הקרובה

הרב הראשי של דרום אפריקה הרב וורן זאב גולדשטיין והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו רתמו רבנים ראשיים מרחבי העולם ויחד הם קוראים לכל היהודים בקהילתם להקדיש את השבת הקרובה, 'שבת הגדול, לשמירת השבת ולתפילה נגד נגיף הקורונה.

"אופיו חסר התקדים שלך המשבר שגרם נגיף הקורונה דורש מפגן אחדות חסר תקדים", אמר הרב גולדשטיין. ''זו הפעם הראשונה שקיימת קריאה משותפת של רבנים ראשיים ברמה זו, מאוחדים במסר שלנו, שיהדות העולם תתאחד כדי לתמוך זה בזה.

''אנו קוראים לארגונים בכל העולם לעבוד יחד כדי שנוכל לצאת מהתקופה המאתגרת והקשה הזו חזקים מתמיד. הברית הזו של הרבנים ראשיים תמשיך לעבוד יחד בשותפות כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר", הוסיף רבה של דרום אפריקה.

הרב הראשי לישראל הרב לאו קרא: "ננצל את השבת שנגזר עלינו להיות רק בבית יחד עם המשפחה, בכדי לראות את האור הטוב של השבת וכך גם מהסיטואציה הלא פשוטה הזו נפיק תועלת רבה".

הרב הראשי של רומא וחבר בועידת רבני אירופה הרב ריקרדו די סגני: "במהלך השבועות האחרונים אנו עדים ממקור ראשון להרס ש- covid 19 יכול לגרום. באיטליה הקהילה שלנו מתאבלת ואנשים רבים חלו, עלינו לתמוך זה בזה כדי למצוא דרך לעבור את המשבר הזה. אני קורא לכל יהודי לתמוך בקהילה שלו ולנצל הזדמנות זו להושיט יד ולגלות הזדהות אחד עם השני. אנו מברכים שיש לנו את השבת וככל שנוכל לעשות אותה מיוחדת יותר עבור עצמנו ועברו בני הבית שלנו, כך נקבל יותר כוח להילחם בנגיף הזה".