משה גפני
משה גפניצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני התייחס היום (ו') לפרסום בחדשות 12 לפיו שר הבריאות יעקב ליצמן הפר את הנחיות משרד הבריאות לאחר שהשתתף בתפילה מצומצמת בבית סגור, וטען כי מדובר בעלילת שווא.

"מדובר בעלילת שווא על עמיתי שר הבריאות ליצמן, ואם זה אכן כך כמו שביררתי, הוא יגיש תביעת דיבה על כך, בימים שהוא התפלל בבית הכנסת, זה היה בהתאם להוראות משרד הבריאות", אמר בראיון לרשת ב'.

לדבריו, "אני לא בטוח שאם הוא לא היה חרדי, ההתקפה המשולבת והמתוזמנת הזאת הייתה אותו הדבר". גפני התייחס להתנהלותה של עירית בני ברק ולנסיבות שהובילו לאחוזי ההדבקה הגבוהים. "אני מלווה את העיר בני ברק, את ראש העיר וההנהלה בימים האחרונים, בייעוץ וקישור לשרים ולמשרדי הממשלה. ההתנהלות שלהם מצויינת ומקצועית.

"אי אפשר לחיות בחברה אחת בלי ערבות הדדית, נושא הדיור בציבור החרדי תמיד לא היה מיושם, והתוצאה הזאת עכשיו מתפוצצת לנו בפנים. הצפיפות של התושבים החרדיים במיוחד בעיר בני ברק היא נוראה, ומכאן מקור ההדבקה.

"אני רוצה לומר לתושבי בני ברק, אנחנו לא שונים מכל הערים, הגבלת התנועה בתוך העיר היא רגילה כמו בשאר הארץ בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אותם אנשי ציבור שמשתלחים כעת בתושבי בני ברק ובהנהלת העיר זה פוליטיקה צינית.

גפני אמר הסביר כי הציבור החילוני אינו מבין עד כמה משמעותית עבור האדם החרדי ההנחיה לסגור את בתי הכנסת.

"אני מדבר מדם ליבי כי זה כואב לי, אני לא צריך להסביר לך ולמאזינים, מה המשמעות מבחינתי לסגור את בית הכנסת בו אני מתפלל עשרות שנים יום יום, ולהתפלל בבית, כמו גם בשבת האחרונה, ואז אני שומע במוצ"ש שחופי תל אביב היו מלאים באנשים. זה בושה.

אשר למו"מ הקואליציוני ולגיבוש ממשלת האחדות, אמר גפני כי "אני משוחח עם רה"מ נתניהו הרבה בימים האחרונים, גם בנושא התמודדות במשבר הקורונה וגם בנושאים הפוליטים, הוא רוצה באמת להגיע לממשלת אחדות, והוא עושה הכל לשם כך".

"יהדות התורה זכאית ל-2 תפקידי שרים, הודעתי שאני מוותר על תפקיד שר, כדי להישאר בתפקידי כיו"ר ועדת הכספים, שם אני יכול להמשיך ולסייע לכלל האוכלוסייה כמו שעשיתי בשנים האחרונות".