
תלמידי כפר הנוער 'הודיות' בגליל התחתון רגילים לפעילות אינטנסיבית של למידה, עיסוק במלאכה ופעילות חברתית ענפה למען הקהילה.
בשבועות האחרונים, המאבק בנגיף הקורונה הביא למציאות חיים חדשה. כולם ממשיכים את שיגרת חייהם בביתם הפרטי וגם בכפר פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות, ולכן כלל התלמידים לא חזרו לאחר חופשת הפורים – על אף שהתלמידים מעידים כי הם רואים בכפר את ביתם.
בכך, המציאות החדשה מעמידה את תלמידי הכפר בפני אתגר מורכב ביותר הכולל בחובו ניתוק מלא משגרת חייהם.
לפיכך, הצוות החינוכי בכפר החליט לפעול במתכונת מותאמת למציאות החדשה ומשקיע מאמץ רב בצמצום הפער החברתי והלימודי. הצוות כולו השקיע רבות בבניית מערכת למידה מרחוק הכוללת תכנים לימודיים עשירים ומגוונים- החל ממקצועות הלימוד השונים, רעיונות קצרים על פרשת השבוע מרב הכפר ותכנים חברתיים נוספים.
הצוות מקפיד על שיחה טלפונית יומית עם כלל תלמידי הכפר, מתעדכן עם התלמידים והתלמידות בהתפתחויות השונות ואף דאג בשבועות האחרונים למשפחות ששידרו מצוקה כלכלית לקראת החג.
בכפר שמים דגש רב על פעילויות עם הפנים לקהילה, כשלאורך השנה הנערים מארחים חברה לניצולי שואה, וחוגגים יחדיו עם ניצולי שואה בשמחת תורה, כשהקשישים מוזמנים אל כפר הנוער לטקסים ולמועדי חג שונים סביב מעגל השנה היהודי. בנוסף, תלמידי הכפר לוקחים חלק במערך ההתנדבותי במשמר האזרחי ובמקומות נוספים למען הקהילה. הם מקיימים פעילות למען הסביבה, מנהלים חממה לגידול ירקות אורגניים, ומתחזקים פינת חי גדולה וחוות סוסים.
"הנתינה והעשייה היומיומית מביאה את הנוער להיות בוגר ואחראי יותר", מדגיש מנהל הכפר אלי שטיין. "הכפר מהווה עבור התלמידים כמעוז לבניית האישיות, מקום של הגשמה עצמית וחלום. הפנימייה היא למעשה ביתם השני של הנערים והנערות והצוות החינוכי כשמו כן הוא- צוות שמהווה עבור הנערים והנערות הרבה מעבר לצוות פדגוגי.
''הצוות החינוכי מלווה את הנערים כמבוגר אחראי בשעות הבלתי פורמליות, מעניק עצות יומיות לחיים, מלווים אותם בקשיים ואתגרים אישיים וחברתיים, ולמעשה מלווה את הנערים והנערות לכל אורך שנות ההתבגרות, ולוקח חלק מרכזי בעיצוב אישיותם כשהוא מעניק להם ארגז כלים שייקחו איתם כצידה לדרך בהמשך חייהם כבגירים ואנשי משפחה", תיאר שטיין.