אנטישמיות באירופה
אנטישמיות באירופהצילום: רויטרס

האנטישמיות שוב מרימה את ראשה גם בעקבות מגיפת הקורונה.

בראיון שנערך בערוץ הטלויזיה המקוון Wrealu24 בפולין ומופיע ביוטיוב, רואיינה אווה קורק, היסטוריונית מפורסמת שדרשה בעבר להוציא מקברם את שרידי קורבנות טבח ידוובנה על מנת "לחשוף את האמת מי עומד מאחורי הטבח של מאות יהודים" שלדעתה נרצחו ע"י הנאצים ולא ע"י שכניהם הפולנים.

במהלך הראיון השתמשה קורק בביטויים אנטישמיים קשים ותאוריות קונספירציה בהן האשימה את היהודים בהקשר למגיפת הקורונה המשתוללת בעולם.

קורק התייחסה לקריאתו של שגריר ישראל בפולין, אלכסנדר בן צבי, שהודיע לישראלים המבקרים בפולין כי יש להם את האפשרות לחזור לישראל עקב מגיפת הקורונה. "איזה אדם הוא ציוני? יהודי שעבור הכסף של יהודי אחר, שולח יהודי שלישי לישראל", אמרה קורק.

היא הוסיפה כי "עבורנו הפולנים זו לא בעיה. עדיף שכולם ישארו במקום שלהם. לפני 600 שנים המלך קז'ימירש הגדול הזמין אותם, אז תנו רק למי שמרגיש כאזרח פולני להישאר כאן. אלו שאינם קשורים את חייהם ורגשותיהם לפולין, מוזמנים לעזוב".

לאחר מכן התייחסה קורק למגיפת הקורונה ודיברה על תופעה אותה כינתה "ייהוד אירופה".

"שמתי לב למשהו אחר שקשור ליהודים, הייתי קוראת לו 'ייהוד מערב אירופה'. בספרד החליטו לבחור את מי להחיות כי אין להם מספיק מכונות הנשמה לענות על כל הצרכים, כך שמכונות ההנשמה יהיו מיועדות רק לצעירים בעלי ערך. זה מחריד.

במקרה הזה אנו עוסקים בדבר שנלקח מההלכה היהודית ונעשה בו שימוש באירופה. פתאום ראיתי במו עיניי את החוק היהודי הזה מוחדר לתוך התרבות הנוצרית המערבית שלנו. למען השם, אנשים, חשבו מה אתם עושים! במערב אירופה, זו שאנו רואים שמתפרקת לרסיסים תחת האיום הנוכחי אנו רואים שליטה של קונגלומרט של יהדות, או במילים אחרות – מאפשרים בחירה בין בני אדם, מי לחיות ומי למות. בתרבויות שלנו זה לא היה מקובל, זה הגיע בעקבות היהודים. כעת אנו רואים את ההתנהגות היהודית-פשיסטית במערב אירופה".

קורק המשיכה בטון האנטישמי גם בהמשך הראיון, כאשר נשאלה על ידי המראיין פיוטר שלכטוביץ' על המניפולציה היהודית של ההיסטוריה" היא ענתה כי "מאה וחמישים אלף יהודים נלחמו לצד היטלר והעולם אינו יודע זאת. היהודים אימצו עיקרון לפיו לא ניתן להעביר ביקורת על היהודים".