מתנצלים
מתנצליםצילום: יפו 48

נציגים מקרב תושבי יפו הערבים וחברי כנסת מהרשימה המשותפת התנצלו היום (ראשון) בפני לוחמי האש וצוותי הכיבוי על יידוי האבנים לעברם ביום חמישי האחרון.

במפגש נכחו מפקד תחנת כיבוי תל אביב יפו ויועץ הנציב למגזר הלא יהודי כאיד דאהר, חברי מועצת העיר תל אביב, נציגים מהתנועה האיסלאמית, חברי כנסת מהרשימה המשותפת, אנשי דת, חברי מועצה וועדי שכונות ביפו.

נציגי המגזר הערבי ביקשו להתנצל על התקרית החמורה שאירעה ביום חמישי בלילה, במהלכה יידו מפגינים אבנים על לוחמי האש שהגיעו לכבות שריפות שהציתו ערביי העיר במהלך על אכיפת המשטרה. משתתפי הישיבה הביעו חרטה עמוקה על האירוע וגינו בכל תוקף את האלימות.

מפקד התחנה טפסר/מ אבי יהודה בירך על המפגש וציין שחלה החובה על כולם להבטיח את שלומם של הלוחמים המגיעים לביצוע משימתם.

עורך הדין אוסמה סעדי שיזם את המפגש אמר כי ''אנחנו עדים לפעילות שמתחזקת במגזר בשלוש השנים האחרונות, פתיחת תחנות כיבוי ושיתוף פעולה עם מערך הכבאות שמטרתו הצלת חיי אדם''.

נציג התנועה האיסלמית מוחמד מחאמיד הדגיש כי ''המקרה חמור ואינו עולה בקנה אחד עם העשייה המשותפת בין כבאות והצלה לישראל למגזר הערבי''. הוא ציין שיעשה הכל על מנת שלא יקרה אירוע שכזה בעתיד, ''נדאג לשלב את הצעירים במסגרת צופי האש והמתנדבים ואולי אף בתפקיד לוחמי האש''.

ח״כ סמי אבו שחאדה ציין כי חובתם הוא ''לחזק את מערך הכבאות ולעשות הכל על מנת להמשיך ולעלות את המודעות לבטיחות באש והסברה נכונה ובכך ימזערו את כמות אירועי השריפות משהיו בעבר".

בתום הפגישה ציינו אנשי הדת כי יטמיעו בקרב החברה הערבית את החשיבות של מערך הכבאות ומטרתו העיקרית - הצלת חיי אדם ורכוש ללא הבדל בין דת גזע ומין.

תיעוד: מהומות ערבים ביפודוברות המשטרה