הרב יהושע שפירא
הרב יהושע שפיראצילום: יוני קמפינסקי

כנס ''בכל לבבך'' התשיעי של ישיבת ההסדר ברמת גן התקיים ביום חמישי האחרון ברשתות החברתיות ובשידור חי באפליקציית ''זום''.

החל משעות הערב החלו בישיבה לשדר מספר שיעורי תורה בזה אחר זה תחת הכותרת "ממצרים גאלתנו מדבר מילטתנו".

בכנס הווירטואלי השתתפו הרב ראובן ששון, הרב דוד דודקביץ, ראשי ישיבת ההסדר ברמת גן הרב בן ציון אלגאזי והרב יהושע שפירא, ונשיא הישיבה הרב יעקב אריאל.

מעל ל-10 אלפים אנשים צפו בהרצאות השונות. את האתנחתא בין השיעורים ליוו ניגונים שונים מתוך הדיסק 'מבקשי פניך' של ישיבת רמת גן.

אחד משיאי הערב היה בשיעור מיוחד של נשיא הישיבה ומלווה הכנס מיומו הראשון, חתן פרס ישראל הרב יעקב אריאל שהקדיש את השיעור למענה על שאלות אקטואליות בתקופת הקורונה. בין השאר נשאל הרב האם ניתן להגיד הלל בתפילת ערבית ביחיד, מהו הדין לגבי מנין מרפסות, כיצד להגיד תפילת טל בלי מניין, האם מכירת חמץ באינטרנט תקפה בכל שנה ומה לגבי השנה, האם אשכנזים יכולים השנה להקל בקטניות ועוד.

הרב יהושע שפירא סיכם "זכינו שבתוך הצרות של מגפת הקורונה, שה' ישמרנו ויתקיים בנו 'ממצרים גאלתנו מדבר מילטתנו'. צריך לזכור שיש גם מעלות גדולות המתפתחות תוך כדי המאבק של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', ובראשן ריבוי תורה עצום ונפלא. זכינו לקיים את כנס 'בכל לבבך' לקראת הפסח בהשתתפות אלפים, הפעם בהכנה חומרית מינימלית, שזכה לתגובות מדהימות של אנשים שהבית שלהם מלא בתורה, מלא בקדושה ושמחה על ידי ריבוי התורה הזה, אשרינו שזכינו".

עוד ציין הרב שפירא כי "אנחנו מקווים גם לעתיד, לשכפל ולהגביר את זה בחול המועד. אנחנו קוראים לכולם להשתתף בחגיגה הגדולה של התורה - ללמד, ללמוד ולהשתתף. שיהיה חג שמח וכשר לכל בית ישראל".

"כנס בכל לבבך הוא הזדמנות עבורנו לעצור את היום יום השוחק והאינטנסיבי", מסביר אורי פינסקי רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר ואיש ישיבת רמת גן. "השגרה דורשת מאיתנו לפנות זמן לעצמנו, למלא את הלב ולהתחדש בעבודת ה'. אנו תקוה לקיים בע"ה כנס רגיל השנה, ובכל מקרה נקיים כנס קיץ גדול בפלטפורמה שתהיה אפשרית. הכנס הווירטואלי של פסח עסק בנושאים ורעיונות מהותיים דרך שיעורים והרצאות, תוך נתינת כלים לעבודת ה' לחיים עצמם. בשבועיים האחרונים אנו רואים מהלך היסטורי של שיתוף התורה מבתי המדרש של עולם ישיבות ההסדר אל בתי ישראל בכל מקום שהם. אלפי לומדים ולומדות שמנצלים את התקופה לגדול בתורה, ביראה ולהתקדם בעבודת המידות".