חוזרים לשגרה בווהאן?
חוזרים לשגרה בווהאן?צילום: reuters

ד"ר מיכאל רוימי, מהמחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הממשלתי רמב"ם בחיפה, קיים ביום חמישי האחרון שיחת ועידה עם פרופ' רונגמנג ג'יאנג מסין.

על פי הדיווח הבוקר (שני) בעיתון "ישראל היום" הפרופסור, שהוא אחד הרופאים הבכירים בצוות הבקרה של מחלות זיהומיות בסין שנשלח על ידי הממשלה הסינית לנהל את המאבק בקורונה בווהאן, סיפר בשיחה באופן מפורט על תהליכי היציאה ההדרגתית מההסגר בסין.

לדברי פרופ' רונגמנג ג'יאנג, ההקלה בסגר על העיר ווהאן במחוז חוביי, המוקד הראשון של התפרצות מגיפת הקורונה בעולם, תתחיל רק השבוע ובאופן מדורג מאוד, זאת יותר מחודשיים וחצי לאחר שהחל הסגר ההרמטי על העיר.

במסגרת ההקלות בסגר, סין כולה מחולקת לאזורים לפי דרגות הסיכון למחלה, ובווהאן תיאסר תנועה בין הרבעים בעיר, האזרחים יחויבו לחבוש מסיכות, עדיין יוגבלו ביקורים של מי שהבריאו מהמחלה אצל בני המשפחה, המסעדות ומקומות הבילוי יישארו סגורים, יציאה לעבודה תותר רק בתנאי שלעובדים ולבני משפחתם אין כל סימפטומים של המחלה, ובעבודה מחויבים העובדים לשמור על מרחק מהעובדים האחרים. עם זאת טען הפרופסור כי אין קשר בין יציאה מההסגר להגדלת מספר הבדיקות.

סוגיית החזרה ללימודים מטרידה מאוד את ההורים בישראל. בחוביי ההערכה היא כי בתי הספר בעיר ייפתחו רק לקראת הסתיו הקרוב. גם בבייג'ין הם מתוכננים, נכון לעכשיו, להיפתח רק בחודש יולי. בסין נאסר גם לאכול בחדרי אוכל המוניים בצבא ובמפעלים כדי למנוע התקהלויות.

תוכן השיחה, שהתנהלה בעזרת מתורגמנית לסינית, הועבר בסוף השבוע למרכז המידע הלאומי למערכה בקורונה, המשותף למשרד הבריאות ולזרועות הביטחון, אשר נמצא בבית החולים שיבא בתל השומר.