מתנדבים מייצרים את המסכות
מתנדבים מייצרים את המסכותצילום: דוברות

בצל משבר הקורונה, החל השבוע המיזם 'Masks4docs' המייצר מגני פנים באמצעות מדפסות תלת מימד ושקפים עמידים.

המיזם שהחל ברשתות החברתיות, קרם עור וגידים והחל בייצור בביה"ס רמת-חן יחד הצוותים החינוכיים ברמת-גן ובשיתוף של עיריית רמת-גן.

במתחם ישנם כ-22 מדפסות המסוגלות לייצר כ-1000 מגנים ביום להם זקוקים הצוותים הרפואיים הנמצאים במחסור של ציוד בימים אלו.

קהילת 'Masks4docs' נוצרה בעקבות פניות מרופאים שדיווחו על חוסר של מגנים בקנה מידה נוראי בכל בתי החולים והמרפאות בארץ. רופאים סיפרו על כך שיש מגן אחד על מחלקה שלמה ושחלק ניכר מהעובדים מטפלים ללא ציוד עם מטופלים שחשודים בקורונה ומשביתים מחלקות שלמות. לאחר השיח, עלה פער של כ-15 אלף מגנים שצריך לייצר באופן מיידי.

במהרה, ובראשות ענבל רכזת 'המייקר' בביה"ס רמת-חן, הצטרפו אל המיזם מדפיסי תלת מימד, מהנדסים ומתנדבים נוספים. מנהלת ביה"ס רונית איבשיץ, סיפקה את חלל העבודה שייצר את המפעל הראשון להכנת מסכות פנים בביה"ס רמת-חן. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, במפעל בביה"ס עובדים 3 עובדים בכל משמרת בתצורה של 24/7, המספקים ייצור של כ-1000 מסכות ביום.

המיזם עובד בהתנדבות מלאה וכבר קיבל יחס והירתמות מצד חברות גדולות במשק כמו אלביט, קוקה קולה וקרגל המספקים ציוד לוגיסטי למיזם. גם מכללת שנקר שבעיר רמת-גן תרמה את המעבדה שלה למאמץ הלאומי למען הצוותים הרפואיים. המיזם 'Masks4docs' עתיד להתפתח ולפתוח עוד 7 סניפים ברחבי הארץ ובימים אלו עומלים בכדי להגביר את כמות הייצור ולתכננן הדפסות תלת מימד של חלקים למכונות הנשמה.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, בירך את היוזמים והמתנדבים, "רמת-גן מובילה בערבות העתיד, בשגרה ובחירום. אני מצדיע למנהלי המיזם ולביה"ס רמת-חן, בו גם אני חונכתי. זהו פרויקט נהדר עם אנשים נפלאים ורעיון מדהים המייצרים שמאוד דרוש כרגע לצוותים הרפואיים בבתי החולים".

לדבריו, "הציוד נאסף מכל בתי הספר בעיר המגויסים למשימה. אנחנו נדאג לספק למיזם את כל חומרי הגלם, ככל שיצטרכו. התמיכה בצוותים הרפואיים הוא אינטרס לאומי של מדינת ישראל וזו היא הוכחה שמראה לנו שאנחנו בכיוון הנכון. צעדים של ערבות הדדית, יזמות ויצירתיות".