מרכז בדיקה לנגיף הקורונה
מרכז בדיקה לנגיף הקורונהצילום: רויטרס

קופות החולים מכבי וכללית החלו היום (שני) להפעיל מתחמי בדיקות קורונה בבית שמש.

מעבדת שירותי בריאות כללית הוקמה במרפאת מרכז 'לב הרמה'. השירות יינתן למבוטחי הכללית שחשים בתסמינים. אין צורך בהפניה אלא בתיאום תור מראש.

מעבדת מכבי שירותי בריאות תדלג בין מרפאות מכבי בעיר. תהליך ההפנייה עובד כך: רופא משפחה/ ילדים מפנה חבר לפי קריטריונים קליניים, החבר מקבל SMS שיצרו איתו קשר, מוקד מכבי מתקשר למטופל ולאחר שבודק שאינו מבודד או חולה מאומת מפנה אותו או לאחת ממעבדות מכבי או לדרייב אין הרלוונטי.

השוהים בבידוד, אלו שנחשפו לחולה מאומת וחוזרים מחו"ל לא יגיעו להיבדק אלא ייצרו קשר עם מד"א.

ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך: "כדי שנצליח להתגבר על המגיפה, כל מי שחש בתסמינים חייב ללכת ולהיבדק. כדי להקל על התושבים, פעלנו בימים האחרונים בנחישות רבה, על מנת שקופות החולים יחלו לקחת בדיקות קורונה בבית שמש.

''הגדלת מספר הבדיקות ובידוד החולים, יאפשר לנו ולו במעט לנסות ולשטח את העקומה. אני קוראת שוב לתושבים, המשיכו לשמור על הנחיות משרד הבריאות, הישארו בבתים, למען הבריאות של כולנו. יחד נעבור את זה", הוסיפה ראש העיר.

המשנה לראש העיר וממונה בריאות הרב ישראל סילברסטין: "יש חשיבות גדולה שכל מי שיש לו חשש להדבקה שיילך ויבדק. הבדיקות הללו מסייעות לדעת מי אכן חולה כדי שיהיה מבודד וחלילה לא ידביק אחרים. פתיחת מתחמים לבדיקה בתוך בית שמש מסייעת לתושבים שלא יצטרכו להיטלטל למרחקים בשביל להיבדק, מה שיגדיל את מספר הנבדקים בעיר. בזהירות ובאחריות נעבור ב"ה את התקופה הלא פשוטה הזו ונצא ממנה מחוזקים ומאוחדים".

''חתונת קורונה'' ברמת בית שמש