חלוקת המצות לחיילים
חלוקת המצות לחייליםבאדיבות FIDF

כ-1,000 חיילים בודדים מכל רחבי ארה"ב יחגגו את חג הפסח בישראל הרחק ממשפחותיהם, כך עולה מנתונים שמפרסם היום (שני) ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF).

הסיבה היא התפשטות נגיף הקורונה בישראל ובעולם והאיסור על טיסות חיילים לחו"ל, בנוסף לעוצר היציאות שהטיל צה"ל.

לקראת חג הפסח החל לחלק צוות FIDF בישראל כ-25 אלף ארגזי מצות שמורות לחיילי צה"ל ביחידות השונות ברחבי הארץ במקביל למבצע חלוקת עשרות אלפי ערכות מיוחדות לחיילי צה"ל הנמצאים בבידוד בביתם או בבסיס.

הערכות מחולקות לחיילים/חיילות וליחידות השונות על פי צרכי הצבא, שצפויים להמשיך ולגדול, ומכילות בין היתר: חבילות היגיינה, ציוד כושר ומשקולות, אריזות חטיפים ודברי מתיקה, מזרני יוגה, ומשחקי Sony PlayStation.

כל הצרכים נתרמים על ידי תומכי הארגון בארה"ב ובפנמה במטרה לסייע לחיילים להעביר את תקופת הבידוד והחג תוך כדי שהם שומרים על מוכנות מבצעית. במקביל, מעניק ה-FIDF סיוע כספי חיוני לחיילים מעוטי יכולת כלכלית, במסגרת תכנית 'דיגניטי' של הארגון, במטרה להקל על הקושי הכלכלי המתעצם בימים אלה.

"מאז הקמת המדינה, מהווה צה״ל את חומת המגן של ישראל, כולל בימים אלו של משבר עולמי וחוסר ודאות בהתמודדות מול מגפת וירוס הקורונה״, אמר האלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר, מנכ״ל ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF).

לדבריו, "צה"ל כצבא העם, אינו יכול להרשות לעצמו לקחת הפסקה לא לשעה, לא לדקה ואף לא לשנייה, במשימת ההגנה על גבולות המדינה ואזרחיה. על הצבא להישאר בדריכות ובמוכנות מלאה בכל זמן נתון, ערוך לכל אתגר. במציאות זו של מגפה עולמית צה"ל לא יכול לקחת סיכון שחייליו יחלו ושחלילה יחידות או מפקדות יושבתו. על כן קיבל צה״ל שורת החלטות, כמו הפרדת החיילים משאר האוכלוסייה ובידודם בבסיסים לפחות לחודש הקרוב.

החלטות אלו יוצרות אתגר לא פשוט לחיילים בכלל ולחיילים הבודדים בפרט. אנחנו ב-FIDF נמצאים בקשר רציף והדוק עם צה״ל על מנת להבין את הצרכים, להתאים את פעילות הארגון לתמיכה בצרכי השעה ובעיקר להעביר מסר ברור למדינת ישראל ומגיניה: אתם לא לבד, ממרחק של אלפי מיילים מעבר לים ישנם מאות אלפי תומכים שמדינת ישראל וצה״ל יקרים לליבם״.