ברקוביץ: החלטה לצאת לסגר במוקדי תחלואה -נכונה

בתנועת התעוררות מברכים הערב (שני) על הודעת משרד הבריאות לתת מענה באופן ממוקד לשכונות בירושלים בהן התפשטות חמורה יותר של הנגיף.

לצד זאת אומרים בסיעה, חשוב לפרסם נתונים ולהבהיר כמה חולים מאומתים בשכונות. "שקיפות בנתונים תסייע בהסברה וברתימת הציבור לעמידה בהנחיות".

בהתעוררות אומרים כי דרושה הפקת לקחים מההתנהלות בערים כמו בני ברק ונקיטה במספר צעדים נלווים באופן מיידי שיבטיחו את בלימת התפשטות הנגיף בשכונות בירושלים ולצד זאת יסייעו לתושבים באותן שכונות.

בתנועה מונים מספר צעדים שיש לבצע במוקדי התחלואה: תגבור את קצב הבדיקות בשכונות, הוצאה למלוניות של כמה שיותר חולים ומבודדים על מנת למנוע הדבקה מאסיבית וארגון דמערך חלוקת מזון בצורה יעילה יותר לקראת החג ובכלל זאת לצייד את אלפי המתנדבים בציוד מגן ולסנכרן בין פעולות הממשלה לבין המתנדבים בשטח.

יו״ר תנועת ׳התעוררות׳ עופר ברקוביץ העביר לפני מספר ימים דרישה למשרד הבריאות להטלת סגר על שכונות בעיר בהן מספר הנדבקים גדול, זאת בשעה שראש העיריה ליאון דבק בעמדתו כי סגר על שכונות אינו הפתרון גם כאשר המלצות משרד הבריאות היו גלויות. רק הבוקר שינה ליאון עמדתו להגנת המדיניות המותאמת לפי שכונה בירושלים.

ברקוביץ אמר היום לערוץ 7, "ההחלטה לצאת לסגר במוקדי תחלואה היא החלטה קשה, אך היא ההחלטה הנכונה. חשוב לציין, כולנו כעת בסוג של סגר, אבל משמעות ההחלטה היא שכעת התנועה במוקדי ההתפרצות תוגבל עוד יותר, למען התושבים, כדי לשמור על בריאותם".

"לצד זאת חשוב לי להדגיש - סגר בתנאים לא נכונים עשוי לבד לגרור אסון הומניטרי שאיננו קשור לוירוס הקורונה. עלינו לבצע את כל הפעולות המקדימות על מנת לוודא שאף אחד לא יישאר רעב בערב החג, לצד פעולות נוספות למיגור הקורונה במוקדי ההתפרצות. השר דרעי אמר ש'מחלקים את ירושלים' אני אומר הפוך, כעת עלינו להראות את הערבות ההדדית הירושלמית ולהפגין את אחדותה, עלינו לדאוג לכלל הירושלמים, גם אם יש אזורים מוכים יותר ומוכים פחות, יש לנו רק ירושלים אחת."