תמר פניגשטיין ז"ל
תמר פניגשטיין ז"לצילום: באדיבות המשפחה

לפני ארבעה חודשים תמר פניגשטיין, תלמידת כיתה י"ב באולפנת בני עקיבא ישורון בפתח תקווה, נהרגה בתאונת הרכבת הקלה בירושלים.

חברותיה יזמו פרויקט מיוחד בשם "ההגדה של תמר", דרכו הן מנציחות את זכרה בלימוד יומי שנשלח במשך שבועיים לפני חג הפסח. הלימוד היומי מחולק לפני 14 סימני הסדר כאשר בכל יום מתפרסם דף לפי הסימן וטקסט פרשנות קצר ללימוד אישי או משפחתי לזכר תמר.

החברות שיזמו את הפרויקט הפיצו קישור להצטרפות לקבוצת ווטסאפ שקטה שבה ישלח בכל יום דף הלימוד ולא ציפו שהביקוש יהיה כל כך גדול. תוך שעות ספורות התמלאו למעלה מעשר קבוצות באלפי אנשים מכל הארץ שרצו לקחת חלק בפרויקט. בסיום השבועיים הן מתכננות לאגד את החומרים ולהפיק חוברת מלאה בשם "ההגדה של תמר".

בין הכותבים ניתן לראות את יו"ר מוסדות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן, הרבנית ימימה מזרחי, אשת התקשורת סיוון רהב מאיר, הרבנית רחלי פרנקל, הרבנית אסתי גינזבורג ראש בית המדרש "מגדל עז", הרב יניב כהן ראש אולפנת בני עקיבא ישורון בפתח תקווה שם תמר למדה ועוד.

טליה לונגיני, אחת מחברותיה של תמר שעומדות מאחורי המיזם אמרה: "היה חשוב לנו שאת הלימוד יכתבו אנשי ציבור גדולים או אנשים ורבנים שונים שהיו קשורים לתמר או למשפחתה וכמובן שיהיה קליל ונגיש לכל בני המשפחה, שכולם יוכלו ללמוד. אחד הדברים החשובים שהיו לתמר זה המשפחה שלה וזה מה שהוביל אותנו בחשיבה ובביצוע של הפרויקט הזה."

אביה של תמר, משה פניגשטיין, מנהל ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל כתב: "לא יאמן. ארבעה חודשים עברו מאז תמר המלכה עלתה בסערה השמימה. ארבעה חודשים של געגוע. ארבעה חודשים ששמענו סיפורים שרק מלמדים אותנו איזו אבדה גדולה אבדה לנו. ארבעה חודשים בהם נכתב ספר הלכה לחיילים ע"י אביעד בן דוד של תמר שהוקדש לזכרה. ארבעה חודשים של לימוד יום יומי לקראת חג הפסח שיזמו חברות של תמר. ארבעה חודשים בהם תמר לא באה לנקות לכבוד הפסח. ארבעה חודשים שבהם יש מגפה ותמר שומרת עלינו מלמעלה".